Avatar billede jarlja Forsker
07. februar 2020 - 12:32 Der er 9 kommentarer

En png. Fil på ca. 100x5000 px. Hvordan kan jeg klippe den op i bider. 😁

Hej

Det er en png. Fil fra et 3d program. Jeg vil meget gerne kunne bestemme over hvor der bliver klippet så det ikke rammer i et af de mange små motiver. Og helst så alle er den samme propertion ( så de små billeder har samme størrelse i forhold til hinanden.) programmer til Android og  windows 10.
Jeg har Adobe Photoshop og colral photos ultra men kan ikke finde ud af det. 😁 Alle programmer har interesse. 😁 På forhånd mange tak 😀
Avatar billede wjens Guru
07. februar 2020 - 13:22 #1
Find den ønskede proportion på længde/bredde.
Tage et antal kopier af filen, svarende til det antal du vil slutte med.
Åbn en fil af gangen og beskær i den ønskede proportion.

Alle grafik programmer kan vel beskære, i et simpelt som paint.net kan man fint styre en beskæring.
Avatar billede jarlja Forsker
07. februar 2020 - 15:35 #2
jeg beklager mål er 771x30,000 px. Lidt svært i paint. Men tak for forslag .
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
07. februar 2020 - 15:45 #3
Besynderligt mål :-D
Men "Jørgen Clevin" metoden, klippe klistre (copy/paste) i Adobe illustrator - en god mængde tålmodighed, samt brugen af .svg formatet.

Vil bringe dig langt, også vedr. opløsningen i dine "bidder"!
Avatar billede wjens Guru
07. februar 2020 - 16:11 #4
Paint.net (free, er ikke den indbyggede Paint) har ingen problemer med den pixel størrelse.
Avatar billede supportsiden Professor
07. februar 2020 - 16:35 #5
Irfanview
Avatar billede jarlja Forsker
07. februar 2020 - 16:40 #6
det er en 3d model fra magicavoxel som er et gratis program .  Den kan så exportere i skiver nok fordi det er til en 3d printer .  Hvis i kender en anden app som kan exportere  i bidder . 3d filer.
Avatar billede jarlja Forsker
07. februar 2020 - 22:10 #7
Vil det hjælpe hvis jeg laver et link til en mappe hvor den ligger i. Så i kan se den.
Avatar billede jernrosen3 Forsker
08. februar 2020 - 09:40 #8
Ja - du må gerne lave et upload. Det er nemmest via https://da.imgbb.com/

Kan du evt. sætte skive-afstanden op i din exportering, så du kun får skiver hver 10ende millimeter i stedet for hver 1/100ende-del millimeter?

Derved forestiller jeg mig, at du "kun" får hver tusinde skive med i dit færdige billede.

Det vil lette din senere beskæring.
Avatar billede jarlja Forsker
08. februar 2020 - 13:26 #9
det er fra min sky one drev . der er 2 billeder et som det kommer ud fra 3d appen og et hvor jeg har gjort det større .

https://photos.app.goo.gl/rw1GdK8HxoeePTU39