Avatar billede Bette Juniormester
07. februar 2020 - 14:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kopiere filnavne ind i regneark

Jeg har en mappe med en masse undermapper med pdf-filer i.
.
Jeg kunne godt tænke mig at få lavet et excel ark, hvor alle disse fil navne var i samlet.
Det vil være super, hvis man både kan få filnavnet frem og en kolonne med undermappens navn.

Jeg har prøvet med kommandoen
DIR *.* /B >FILER.TXT

Men så får jeg bare en liste med  mappenavnene

Håber at i kan hjælpe mig.
Avatar billede JackJazz Seniormester
07. februar 2020 - 14:29 #1
DIR /S >FILER.TXT

Så skal du blot arbejde lidt med at få data organiseret, så de kan importeres i Excel.

/JackJazz
Avatar billede falster Ekspert
07. februar 2020 - 17:30 #2
Avatar billede thomas_bk Ekspert
19. februar 2020 - 09:38 #3
Hvis du har en nyere udgave af excel kan du bruge det indbyggede værktøj til at hente data med. Det fungerer ganske glimrende.

https://www.howtoexcel.org/power-query/how-to-get-a-list-of-file-names-from-a-folder-and-all-subfolders/