Avatar billede Dorte Mester
24. februar 2020 - 13:58 Der er 7 kommentarer

Celle værdi

Hej

Jeg har en celle A1, som via en formel får værdien ""  (altså tom).
Når jeg så vil lave en betinget formateing på Celle B1, der siger at celle B1 får rød farve hvis A1 >0.
Hvorfor betragtes tom celle som >0 ??
Avatar billede Daffodil Professor
24. februar 2020 - 14:24 #1
Da du genererer værdien i A1 via en formel, kan det jo være at værdien i A1 ikke er "nul". Det kan jo være at afvigelsen fra "nul" er på 10 ciffer efter kommaet og du kun ser helværdien i A1.
Avatar billede JackJazz Seniormester
24. februar 2020 - 14:31 #2
Hvis værdien "" er genereret via en formel, så står der jo en formel i cellen.

Prøv i den betingede formel at bruge =LÆNGDE(A1)>0

/JackJazz
Avatar billede jens48 Ekspert
24. februar 2020 - 14:41 #3
JackJazz's formel kan udvides til
=OG(LÆNGDE(A1)>0;A1>0)
men vil så stadig reagere på en tekst i cellen. Hvis du kun vil have den til at reagere på tal større end nul kan denne formel bruges
=OG(A1>0;A1<>"";ER.TAL(A1))
Avatar billede Dorte Mester
24. februar 2020 - 14:51 #4
Tusind tak for input. Jeg prøver det :-)
Avatar billede nopsen Ekspert
24. februar 2020 - 18:56 #5
skal du ikke ha lukket alle dine tidligere spørgsmål?

https://www.computerworld.dk/eksperten/profil/239950?last=1024827
Avatar billede Dorte Mester
25. februar 2020 - 07:32 #6
Nu har jeg trykket på  "Stop med at følge dette spørgsmål"

Er det sådan jeg lukker dem ?
Avatar billede anedi Ekspert
27. februar 2020 - 11:18 #7
Hej Dorte

Nedenunder hvert svar står der et orange felt med teksten "Marker som løsning" (eller noget lignende). Tryk på denne ud for det/de svar der var løsningen på spørgsmålet.

Vh
Anedi