Avatar billede jcr18 Professor
27. februar 2020 - 10:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

DNS-serveren svarer ikke

Stofa support kunne ikke hjælpe, da de mener der er en fejl på en lokal pc (som jeg er enig med dem i) så nu prøver jeg jer eksperter.
I går fik jeg lagt fibernet ind via stofa. Jeg har to pc på kontoret. pc1 (windows 10) kører derudaf uden problemer og gik på nettet med det samme. pc2 (windows 7 pro) viser fejlen og kan ikke finde websiderne selv om der er forbindelse til nettet (kan ses under netværksoplysninger).
En fejlfinding løste ikke problemet.

Før jeg gik over til stofa havde jeg net via fullrate og her var der ingen problemer overhovedet.
Håber I kan tippe mig.
Avatar billede jcr18 Professor
27. februar 2020 - 10:53 #1
Har nu prøvet at genstarte computeren og nu viser netværksfejlfinding at der slet ikke er forbindelse til nettet, men jeg kan se at LAN-forbindelsen lyser.
Avatar billede jcr18 Professor
27. februar 2020 - 10:53 #2
Og dette gælder kun pc2. Pc1 kører uden problemer.
Avatar billede jcr18 Professor
27. februar 2020 - 10:56 #3
Besynderlig situation. Checker igen netværksoplysningerne og så er der igen adgang til nettet, den gule trekantikon som vises ved fejl er væk, men den finder ikke websiderne. Kan årsagen skyldes stofa`s router mon ?
Avatar billede hjolsen Ekspert
27. februar 2020 - 11:06 #4
Peøv lige at køre disse komandoer  på den "syge pc"  i en administrator komando prompt :

netsh winsock reset
netsh int ip reset
ipconfig /release
ipconfig /renew
ipconfig /flushdns

Genstart PC !
Avatar billede jcr18 Professor
27. februar 2020 - 11:56 #5