Avatar billede ErikHg Ekspert
27. februar 2020 - 13:43 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

B&O pladespiller Beogram 9000 justering af pick-up arm

Jeg har en B&O pladespiller model Beogram 9000 med tangential-arm . Den virker fint nok, men der er et problem, nemlig at pick-uparmen ikke kører langt nok ind ved start, således at pick-up´en ikke sænkes ned på selve pladen men lidt før, og det er jo ikke særlig hensigtsmæssigt. Ved udløbet af pladen løfter pick-uparmen sig som den skal og kører i hvileposition.
Jeg har været inde på nettet - især på YouTube, men der er Beogram 9000 ikke med.Der sidder forskellige justerskruer på pladespilleren, men jeg kan ikke finde ud af hvilken skrue, der er justerskruen til justering af pick-uparms enhedens vandring ind over pladen.

På forhånd tak
ErikHg
Avatar billede acore Ekspert
27. februar 2020 - 16:49 #1
Prøv at se service-manualen her https://beo.zone/en/beogram-9000/. Der ser ud til at være en vejledning i at justere den
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2020 - 17:06 #2
#1 Enig.
Side 22 i servicemanualen. Ser ud til man skal justere for singler før man justerer til LP.
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. februar 2020 - 19:59 #3
Jeg takker jer begge for hjælpen :-)
Det var lige det der skulle til.