Avatar billede jcr18 Professor
01. marts 2020 - 22:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ingen forbindelse til crome cast

Efter at vi har fået stofa fibernet lagt ind kan vi ikke få forbindelse til chromecasten for at se TV. Wifi-indstillingen via mobil viser, at der er fin forbindelse til "stue.b" men at der ikke er nogen internetforbindelse. Hvis jeg prøver at forbinde sker der ikke så meget. Klikker jeg på "stue.b" ikonet under wifi får jeg vist et bille hvor status er: tilsluttet, signalstyrke ok, linkhastihed og frekvenstal. Der bliver også vist et billed at en QR-kode som jeg så skal scanne for at få forbindelse til internettet.. Men hvordan lige scanne denne kode? (fremgangsmåden som benyttes ved whatsapp hvor jeg kan scanne QR-koden på pc-skærmen med mobilos virker ikke på denne måde her, så vi er lidt på den her.
Håber på input:)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. marts 2020 - 22:40 #1
Du skal hente og bruge Google Home appen på din telefon, til at re-konfigurere din ChromeCast op imod det ny netværk: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.chromecast.app&hl=da

Om nødvendigt må du resette din chromecast - der burde være et lille reset hul på siden. Men det burde ikke være nødvendigt i første omgang.
Avatar billede jcr18 Professor
01. marts 2020 - 22:41 #2
Tak for info. Jeg prøver det af og vender tilbage.
Avatar billede kurtba Ekspert
01. marts 2020 - 22:52 #3
Der er ikke noget reset hul på en chromecast.
Hvis den skal resettes:
https://support.google.com/chromecast/answer/6254654?hl=da
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. marts 2020 - 23:04 #4
Altså det er vist bare et spørgsmål om ordkløveri.... "Hold knappen på siden af Chromecast-enheden nede, mens..." (Sakset fra google supportlinket). Resethul eller knap - mon ikke det er til at finde ud af :-)
Avatar billede kurtba Ekspert
01. marts 2020 - 23:07 #5
Tja, og hvis det er version 1 er der hverken et hul eller en resetknap.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. marts 2020 - 23:29 #6
Nu har jeg godt nok kun selv audio, 2 og 3´eren, så jeg kender ikke 1´eren. Men fra selvsamme link: "Mens Chromecast er tilsluttet fjernsynet, skal du holde knappen på Chromecast inde i mindst 25..." - det lyder da til at der er en?
Avatar billede jcr18 Professor
01. marts 2020 - 23:51 #7
Mange tak for hjælpen. Så kører chromecast fint igen og min kære kone er blevet ekstra glad:). Der sidder i øvrigt en resetknap på midten af instrumentet som blot skal trykkes ind.
Avatar billede kurtba Ekspert
01. marts 2020 - 23:52 #8
Jeg bøjer mig. Jeg havde ikke læst hele vejledningen. Kun det øverste, hvor man gør det inde i selve Chromecasten. Havde ikke set, at der under den vejledning stod en vejledning til at gøre det på selve Chromecast.
Beklager.