Avatar billede juhl Mester
02. marts 2020 - 14:59 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Adgang til ældre NAS server

Hej
Jeg har en ældre WD My Book Live NAS server, som jeg pga. PC skifte ikke kan få adgang til mere. Jeg kan fint se serveren i min browser og i routerens system, og jeg kan fint tilgå administrationsmodulet, men jeg kan ikke se drevet i MS Stifinder. Serveren kender ikke Windows 10 og vil gerne være en del af WORKGROUP, mne den eksisterer jo ikke længere.
Hvad vil I anbefale jeg gør, for at få gang i serveren igen?
Kører Windows 10 PRO 64 bit og har en Sagemcom F@ast 3890 V3 router fra TDC / Fastspeed.
PFT
Avatar billede klt Seniormester
02. marts 2020 - 15:10 #1
En mulighed er, at den kører SMB v1, og det har den nye PC ikke.

Kør "optionalfeatures"
Bladr ned til "Understøttelse af SMB 1.0/CIFS" og fold ud.

Slå "SMB 1.0/CIFS-klient" til og genstart (det beder den om).

Så er det en god chance for, at drevet virker.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. marts 2020 - 15:17 #2
Du skal ind i kontrolpanelet og vælge programmer og slå Funktionen Smb. til https://ibb.co/FD6XGBj
Avatar billede juhl Mester
02. marts 2020 - 15:19 #3
Det virker! Tak for hjælpen :-)