Avatar billede kurtba Ekspert
12. marts 2020 - 21:28 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Ipad længe om at vågne fra dvale

En bekendt har en ipad, som har virket upåklageligt indtil for nylig.
Den holder fint strøm osv. Den er i dvale, når den ikke bruges.
Men nu er den blevet særdeles langsom til at vågne fra dvale.
Fra han trykker på knappen går der ca. 30 sekunder før han kan indtaste kode for at åbne, og efter at koden er indtastet går der yderligere 30 sekunder, inden den er klar.
Den har været genstartet, uden at det har ændret noget.
Han vil meget nødig nulstille den på grund af alle de data og apps, som han har på den.
Nogen ide om hvad der kan være i vejen - og selvfølgelig især om der evt. er noget man kan gøre for at finde fejlen/udbedre den uden geninstallation.
Avatar billede puren Ekspert
12. marts 2020 - 21:47 #1
så må en bekendt vælge hvad der er vigtigst, have en ipad som starter op med det samme eller beholde sin highscore i papir toss, omvendt bliver den indlevere til service så sletter de den nok
Avatar billede INK Ekspert
12. marts 2020 - 21:53 #2
Nu er en nulstilling af en iPad ikke det store problem. Det gælder selvfølgelig om at have taget en sikkerhedskopi til iCloud alternativt til iTunes på en PC/Mac.
Ved gendannelse fra en sikkerhedskopi gendannes alle apps på iPad'en. Data i form af dokumenter og billeder gemt i iCloud finder selv tilbage på enheden.
(Billeder kan evt gemmes i Google Fotos, så har man en ekstra sikkerhed).
Hvis det er vigtigt at gemme evt. beskeder/sms, så kan et program som iMazing anbefales (købeprogram).

Problemet er formentlig, at iPad'en er nogle år gammel og måske nærmer sig pensionsalderen? De fleste bliver dog markant hurtigere af en komplet nulstilling og reinstallation af styresystemet.

Oplys evt. hvilke typer data han er bekymret for at miste. Så kan vi måske anvise en metode.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. marts 2020 - 02:38 #3
Tjek lige, at nyeste ios er hentet og indlæst - det kan være, at den blev nedlukket under opdatering.
Avatar billede kurtba Ekspert
13. marts 2020 - 23:02 #4
Har haft fat i pgl. igen, og det viste sig, at han rent faktisk tager backup, idet han synkroniserer indholdet med en iphone. Han tænkte bare ikke på, at der så måtte ligge en backup et sted, som sørgede for denne synkronisering.
Nyeste ios skulle være indlæst.
Har nu sendt ham vejledning i backup, samt vejledning i geninstallering, da der ikke umiddelbart skulle være data på den, som ikke skulle blive genskabt.
Jeg ved ikke lige, hvornår han gør det, så jeg lukker den her og håber at problemet bliver løst ved geninstallering.
Til puren kan jeg lige tilføje, at hvis du skal kaste op en anden gang, så venligst gør det et andet sted, idet dit indlæg ikke hører til i et forum, hvor man normalt behandler hinanden ordentlig og ikke anser nogen spørgsmål for at være dumme.
Tak til øvrige for Jeres indlæg.
Avatar billede puren Ekspert
13. marts 2020 - 23:31 #5
jeg kaster heller ikke op men der er ikke mange knapper at skruge på i en ipad og så må man vælge A eller B

jeg må også vælge A eller B A: en ny lækkert bærbar B: betale husleje så jeg har et sted at bo,