Avatar billede bas Forsker
14. marts 2020 - 09:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Chromecast Ultra - MISO WiFi

Hej

Jeg ved, at Chromecast Ultra er en gammel nyhed, og at produktet primært henvender sig til personer, som har et 4K TV. Jeg læste først for nyligt, at Chromecast Ultra understøtter noget med MISO WiFi. Jeg ved ikke, hvad det betyder for performance i praksis.  Kan nogen kort forklare det?
Jeg kan se, at det er noget med Multiple Input Single Output.

https://store.google.com/dk/product/chromecast_ultra_specs

På forhånd tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. marts 2020 - 10:40 #1
https://searchmobilecomputing.techtarget.com/definition/MISO
reelt en router med mere end en antenne - det skulle give mindre støj, da de forskellige antenner ikke har samme afstand til modtageren, og derfor reflekteres forskelligt på vej til modtager.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. marts 2020 - 10:53 #2
Jeg tror den største fordel ved 3 Ultra er, at du i strømforsyningen kan tilslutte kablet netværk. Ikke at den fungerer dårligt med WiFi, men så er man ude over midlertidige problemer, fordi der er støj i luften o.lign.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. marts 2020 - 11:12 #3
min ultra er på kabel primært for at give wifi fri til andre dimser
Avatar billede bas Forsker
24. marts 2020 - 05:34 #4
Tak for Jeres kommentarer.
Jeg beklager, at jeg først svarer nu.
Jeg har i forvejen en Chromecast 2 der er på kablet netværk vha. en Ethernet adapter.
Jeg overvejer at købe en Chromecast Ultra til mit andet TV - og så tænkte jeg om den har betydeligt bedre modtagelse af WiFi. Men ja, en kablet forbindelse er nok ofte at foretrække, hvor det er muligt.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. marts 2020 - 06:48 #5
Typisk er cc gemt bag tv (dårlige modtageforhold) og kassen er den samme, så antenne er nok uændret. Hvis du kan/vil forlænge hdmi kablet, så cc kom fri at tv, så får du godt signal.
Avatar billede bas Forsker
24. marts 2020 - 17:47 #6
Tak.
Ja, jeg kan måske prøve at købe et HDMI kabel på 1 meter.
HDMI kablet skal vel i så fald have HAN stik i den ene ende
og HUN stik i den anden ende.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. marts 2020 - 18:12 #7
det er bare at måle længden, og så bestille, fx https://www.av-cables.dk/hdmi-forlaengerkabel/
ikke reklame, men de plejer at levere meget hurtigt.
Avatar billede bas Forsker
26. marts 2020 - 16:07 #8
Tak, det vil jeg nok prøve at kigge nærmere på.