Avatar billede JBP Novice
14. marts 2020 - 22:08 Der er 2 kommentarer

Dynamisk document

Halløj,

Fik spørgsmålet fra en kollega om man i excel, kan lave en check liste som udfra hvad du trykker, sætter stykker af tekst ind (altså pænt med ikke kæmpe mellemrum), og som derefter printes ud. Altså at udfra hvad du trykker, og selvom man måske kun trykker to af, så laver den et pænt document der lige til at printe. Sådan man kan lave f.eks. custom liste af krav der er til hvis produkt.

Er det muligt?
Har søgt og søgt rundt på om det overhovedet er muligt, dog uden svar. Håber nogle af jer mere erfaren kan hjælpe.
Avatar billede supertekst Ekspert
14. marts 2020 - 23:35 #1
Hej

Kunne du prøve at vise et eksempel - såvel basis (hvor der vælges) som det ønskede resultat - begge i rammen af Excel.
Avatar billede Jan K Ekspert
15. marts 2020 - 10:52 #2
Jeg ville mene at Word vil være bedre til den type opgave. Ikke mindst, hvis det er lange tekster.