Avatar billede Maria Praktikant
15. marts 2020 - 23:23 Der er 8 kommentarer

Beocenter 7007 koble aux stik til?

Hej jeg har fået et Beocenter 7007, mon det er muligt at koble et aux stik til, så jeg kan afspille fra min computer? Tænker evt. igennem en extern indgang til tape2, eller igennem mikrofon stikket? Håber nogle kan hjælpe?
Avatar billede kurt54 Ekspert
16. marts 2020 - 00:07 #1
Avatar billede Maria Praktikant
16. marts 2020 - 00:12 #2
Jo tak har læst, jeg kan dog ikke gennemskue hvilket stik jeg skal bruge til tape 2 udgangen?
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. marts 2020 - 11:45 #3
Jeg har fundet et foto af panelet bagpå Beocenter 7007. Der fremgår det tydelig at der er RCA-stik. Dette gør det meget nemmere for så er der tale om almindelige stik og ikke 5/7 polede DIN-stik. Det du skal bruge er et stereo-lydkabel med RCA-stik, samt en adapter med RCA-hunstik  i den ene ende og min-jackstik i den anden.
Du skal benytte TAPE IN og IKKE AUX
Signalstyrken kan reguleres via udgangsniveauet på din pc.

https://www.av-connection.dk/?ML=308

https://www.av-connection.dk/?PGr=11482

Jeg hart selv min stationære pc fast tilsluttet mit HI-FI anlæg på denne måde og det virker perfekt.
Avatar billede klaudi Ekspert
16. marts 2020 - 15:30 #4
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. marts 2020 - 19:09 #5
#4 Jeg foreslog kun det pågældende kabel fordi det er på 3 meter og måske forlangt i Marias tilfælde. Yderligere findes der kabler i bedre kvalitet - dermed er ikke sagt at det skal være et kabel til mange hundreder af kroner.

Eksemplet herunder synes jeg selv er passende, men smag og behag er jo forskellig.

https://www.av-connection.dk/?PGr=10171

Jeg har selv min pc forbundet med et kvalitetskabel med en længde på omkring 10 meter. Jo større kabellængde, jo mere støj, derfor kan det være en god ide at betale lidt mere.
Avatar billede klaudi Ekspert
16. marts 2020 - 20:11 #6
De fås fra 0,5m til 20m og i flere kvaliteter :-)
https://www.av-cables.dk/minijack-til-2xphono/
Avatar billede Maria Praktikant
17. marts 2020 - 00:20 #7
Fantastisk 1000 tak for hjælpen alle sammen:) Vil jeg forringe lyden ved at bruge en bluetooth-receiver?
Avatar billede klaudi Ekspert
17. marts 2020 - 10:07 #8
Hvis der er Bluetooth i computer så kan det måske være en fordel! Så sendes lyd digitalt fra pc til bt-modtager og konverteres så til noget B&O forstår, men det er jo så igen et pris/kvalitets spørgsmål, hvor god konverter i bt-modtager er, osv.