Avatar billede Andarkelben Praktikant
19. marts 2020 - 16:44 Der er 1 kommentar

En maskine på mit LAN downloader langsomt, men andre gør ikke.

Jeg har for nyligt fået installeret fiber 500/500mbit og i den forbindelse er jeg stødt på et underligt problem. Scenariet er som følger;

Har to maskiner på mit netværk, begge med Windows10, begge med GBit netkort og begge koblet direkte på routeren med Cat 5E kabler.

Når jeg tester hastigheden enten via speedtest.net eller http://www.waoo.dk[...] viser den fint ca. 500 begge veje, på begge maskiner.

Når jeg så prøver at hente en 1GB test fil herfra: https://www.thinkbroadband.com[...]
tager det c. 20sekunder på den ene maskine, men 9minutter på den anden. Det er som om noget begrænser hastigheden på den ene maskine til at ligge fast omkring 45Mbit. Har forsøget at disable alle bagvedkørende programmer og apps, antivirus, antispyware og firewall, men det gør ingen forskel. Nogen der har en god forklaring på hvad der kan forklare denne forskel og evt. løse problemet?
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2020 - 10:05 #1
det kan feks. være driverafhængig eller browserafhængig - prøv med en anden browser... på win10 er der i hvert fald indbygget ie11 og edge - så har du 2 at teste med :)