Avatar billede 1Dorte Guru
19. marts 2020 - 17:22 Der er 3 løsninger

Hjemmeside - TYPO3 eller Wordpress

Hej
Jeg har en hjemmeside, som indholdsmæssigt er forældet, hvilket nu skal være anderledes.
Og hjemmesiden kommer meget langt nede på google-søgning.
Hjemmesiden er lavet i TYPO3 af et firma. Jeg har redigeret ganske lidt i TYPO3.

Jeg overvejer, om hjemmesiden skal være helt ny eller om jeg skal bygge videre på den eksisterende.

Jeg har set en video med WordPress - og det lyder jo meget godt.
Hvad er argumenterne for/imod TYPO3 og WordPress?

Mvh.
Avatar billede mort1 Ekspert
19. marts 2020 - 17:44 #1
Kender ikke TYPO3, men kan sige at Wordpress er nemt at arbejde i, og hvis man er i tvivl om noget, så er der altid hjælp at hente, idet der på YouTube er flere tutorials om Wordpress end om alle andre  tilsammen.
Avatar billede stjans Guru
20. marts 2020 - 09:00 #2
Jeg ville gå med WordPress. Et program der er i konstant udvikling - og så vidt jeg ved det meste brugte online tool for hjemmesider.

Jeg må dog indrømme, at jeg kender ikke TYPO3.
Avatar billede 1Dorte Guru
22. marts 2020 - 10:53 #3
Tak for indspark.
Jeg har nu talt med ham, som lavede min tidligere hjemmeside. Han er proff. inden for bl.a. hjemmesider. Han foretrækker personligt TYPO3, da det giver flere muligheder. MEN TYPO3 er mere nørded, så WordPress er nemmere for en begynder som mig. Han har snuset til WordPress, og kan også se fordele ved den.
WordPress får nok flere adgreb, men så jeg være omhyggelig med, at den er opdateret.
Så nu prøver jeg WordPress.
Pt. følger jeg nemprogrammerings gratis videokursus, og så ser vi, hvor mange grå hår jeg får...