Avatar billede Paw Winther Mester
19. marts 2020 - 21:08 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Mangler filter for "rækker" i pivottabel

Jeg har en Pivottabel, hvor jeg har sat 3 felter ind som "Rækker", og sat feltindstillingerne til at vise elementmærkater i tabellarisk format. På den måde har jeg de 3 "felter" i henholdsvis kolonne A, B og C. Ligeledes har jeg tilføjet 3 felter som Værdier, hvor den er sat til at tage summen. Således har jeg værdierne som sum i kolonne D, E og F.

Som det er nu står overskriften i kolonne A som "Rækkemærkater", og ikke "Hovedgruppe" som det felt jeg har tilføjet her heder. Hvordan ændre jeg dette?

Her ud over er det kun i kolonne A at jeg har mulighed for at filtrer hvilken poster jeg vil se. Jeg ved fra andre pivottabeller at jeg burde kunne have filter på både kolonne A, B og C. Hvordan tilføjer jeg det?
Jeg ved godt jeg alternativ kunne bruge muligheden for at indsætte et "Udsnit" til de enkelte felter, men af hensyn til øvrige formler i arket, vil jeg meget gerne have den anden løsning. Se evt. følgende fil:
https://1drv.ms/x/s!Aos3rO_WbfrspGB5eGVNY2YSQW1Z?e=wsjMNL

Venlig hilsen
Paw Winther
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
19. marts 2020 - 21:32 #1
Er det ikke bare PivotTable, Design, Report Layout, Show in Tabular Form?
Avatar billede Paw Winther Mester
19. marts 2020 - 21:58 #2
Det er jo fantastisk når løsningen er så simpel :-)

Mange tak