Avatar billede Brumbasse Praktikant
20. marts 2020 - 06:48 Der er 12 kommentarer

Lave et popup med tekst

Jeg har brug for, at lavet et popup med tekst som besøgende selv kan lukke,til forsiden på en hjemmeside, men jeg ved intet om kodning, nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede Brumbasse Praktikant
20. marts 2020 - 12:34 #2
Hold da helt ferie, der er mange link :-) jeg kigger på det i løbet af dagen, Mange Tak for hjælpen :-)
Avatar billede softspot Forsker
22. marts 2020 - 13:57 #3
Hvilken hjemmeside? Kan du evt. smide et link?
Avatar billede Brumbasse Praktikant
22. marts 2020 - 20:33 #4
Flere med denne til en start www.tandbj.com der skal stå noget om Coronavirus osv.
Avatar billede Brumbasse Praktikant
22. marts 2020 - 20:35 #5
Syntes det jeg har fundet er noget hvor man først skal klikke på et lille felt før der kommer noget frem, jeg tænker det skal være noget der automatisk skal stå på forsiden når den åbnes
Avatar billede softspot Forsker
22. marts 2020 - 21:03 #6
Hvad bruger du til at vedligeholde hjemmesidens indhold? Er det et CMS og i så fald hvilket?
Avatar billede Brumbasse Praktikant
22. marts 2020 - 21:26 #7
Det er et online program hos one.com wysiwyg.
Avatar billede softspot Forsker
22. marts 2020 - 21:38 #8
Hvilken popup er det du har fundet frem til kunne bruges, men hvor du skal klikke på noget inden den vises?

Kunne du evt. lægge den på siden, så jeg kan se, hvordan den fungerer.

Jeg tænker det også er muligt at få den vist når siden indlæser, hvis den kan vises, når man klikker på et eller andet.
Avatar billede Brumbasse Praktikant
23. marts 2020 - 05:50 #9
Jeg har nu lagt mit forsøg på følgende side www.introgolf.dk (der hedder "Vigtigt Læs først her")
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
23. marts 2020 - 10:33 #10
#8 >Jeg tænker det også er muligt at få den vist når siden indlæser
du tænker på onload
https://www.w3schools.com/jsref/event_onload.asp
Avatar billede softspot Forsker
23. marts 2020 - 12:21 #11
Spørgsmålet er, om denne popup skal vises hver gang siden indlæses, eller om det også skal være muligt for brugeren at sige "Jeg har set det, så lad lige være med at vise mig det igen, ikk'!".

Hvis det er hver gang, så kan du benytte onload-metoden olsensweb.dk henviser til, men skal brugere ikke belemres hver gang siden indlæses, skal du også have sat en cookie, når dialogen lukkes.

Du kan få vist dialogen med jQuery (som er inkluderet i siden, såvidt jeg kan se) således:

$(function() {
    $("#myBtn").click();
});

Jeg anvender denne indirekte form, fordi det kan være der sker noget andet ifm. klik på knappen der åbner vinduet i det bibliotek du har brugt. Er der blot tale om en simpel visning kunne du gå direkte efter modal-vinduet i stedet.

$(function() {
    $("#myModal").show();
});

Det afhænger som sagt af, hvilket bibliotek du har anvendt. Det kan også være du kan sende et event, som så åbner vinduet...

Læg et af disse scripts i bunden af din side (lige før du lukker body-elementet). Husk at omslutte scripts med <script>...</script> :-)
Avatar billede Brumbasse Praktikant
23. marts 2020 - 14:23 #12
Det vil jeg lige afprøve i aften :-) igen siger jeg mange tak, jeg er rigtig glad for denne hjælp :-)