Avatar billede missdepp Mester
20. marts 2020 - 17:11 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Henter flere kopier ned af samme mail på computer

Hej. Min kæreste har lige fået en ny computer for nogle måneder siden. Han har nogle problemer med sin mail. Hver gang computeren har været slukket, henter den alle hans mails ned fra serveren også dem, der allerede er på computeren. Så lige nu skal han gennemgå omkring 800 mails, hvor flere af dem er kopier af det samme.

Hans mail er en outlook og det er POP3

Nogen der ved, hvordan han stopper dette?? Han har været inde og prøve at sige slet fra server efter 15 dage, men dette hjælper ikke.
Avatar billede Slater Ekspert
20. marts 2020 - 17:57 #1
Er det en mulighed for ham at bruge IMAP i stedet for POP3, eller er der en grund til valget?

POP3 kan løbe ind i dette problem hvis overførslen ikke bliver korrekt udført, og der ikke bliver sat en korrekt checksum til sidst. IMAP burde løse det. Eller alternativt, naturligvis, at sætte POP3 til at ikke at gemme en kopi på serveren overhovedet.
Avatar billede missdepp Mester
20. marts 2020 - 18:08 #2
Nej den gang han lavede sin mail, var der ikke IMAP. Det er den eneste grund. Men han siger selv at det nok bare er bedst at han skifter over til IMAP