21. marts 2020 - 17:22 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Office 2016 Outlook virker ikke mere

Når jeg vil bruge Office 2016 Outlook får jeg boksen Internet mail- kjeldaages:
Angiv brugernavn og adgangskode til følgende server.
Server imap.gmail.com.
Brugernavn
Adgangskode
Jeg kan ikke finde denne adgangskode nogen steder og er heller ikke sikker på, om kjeldaages er det korrekte brugernavn.
Hvad kan jeg gøre for at få gang i Outlook igen ?
MVH Kjeld
Avatar billede Mikael Ekspert
21. marts 2020 - 17:46 #1
Pas nu lige på banditter ;)
Avatar billede INK Ekspert
21. marts 2020 - 21:07 #2
Forstår du har en gmail adresse. Prøv at gå i en browser og log på din mailkonto med mailadresse og password. Har du glemt dit password kan du her nulstille det, såfremt du har opgivet telefonnummer eller alternativ mailadresse.
Når du således er sikker på både mailadresse og tilhørende password kan du gå videre.
Formoder du anvender gmail som en IMAP mailkonto?
I så fald kan du slette kontoen i Outlook og starte helt forfra.
Du skal evt reparere Outlook, hvis der er fejl i programmet. Gå i kontrolpanel, programmer. Her markerer du Outlook og trykker på rediger. Så kommer du til et billede hvor du kan vælge reparer programmet.
22. marts 2020 - 19:25 #3
Hej ink, Jeg reparerede Microsoft Office 2016 Pro plus allerførst. I Outlook fjernede jeg så min gmail konto og prøvede så at koble den på igen. Jeg skiftede password til Gmail to gange .Jeg prøvede en del gange igen at oprette gmail som konto i Outlook, men hver gang poppede vinduet med den tekst, jeg skrev i spørgsmålet op igen. Jeg kunne ikke koble gmail på Outlook, hvad jeg tidligere har kunnet. Jeg har med andre ord brug for at få at vide, hvor jeg kan få fat i korrekt brugernavn og password til det vindue, der dukker op.
Avatar billede INK Ekspert
22. marts 2020 - 19:48 #4
Har du tidligere haft en mail med det navn du angiver, så ligger der måske en fil under dokumenter/outlook. Det er en x.pst fil.
Tag en sikkerhedskopi af evt. filer i denne mappe og gem et andet sted. Derefter sletter du alle filer i outlook mappen og genstarter Outlook2016. Nu skulle den gerne bede dig om at oprette en konto.

Hvis du tidligere har haft en anden udgave af Outlook? Så ligger der måske en fil under app data i skjulte filer. Tidligere udgaver af Outlook gemte filerne et andet sted end de nye udgaver.
23. marts 2020 - 15:05 #5
Hej igen ink,
Jeg prøvede at finde en x.pst fil først manuelt, derefter v.h.a. programmet Everything.
Filen findes ikke på min computer skønt jeg tidligere har brugt Office 2013.
I Denne Computer er mappen Dokumenter/Outlook er tom !
Avatar billede INK Ekspert
23. marts 2020 - 16:40 #6
prøv at søge fra c-drevet på brugere/navn/AppData/Local/Microsoft/Outlook
Det er en skjult fil, så i vis skal du sætte flueben for "vis skjulte filer" inden.
Har ikke selv Office 2013 eller 2016, men fra hukommelsen 😀
23. marts 2020 - 19:17 #7
Det går fint til og med brugere/navn/AppData/Local/Microsoft/, men der er ikke nogen Outlook efterfølgende. Jeg tænker på, om jeg søger det rette, for problemet er som nævnt i begyndelsen, at jeg mangler brugernavn og passworth til  Server imap.gmail.com.
Avatar billede INK Ekspert
23. marts 2020 - 19:31 #8
Jeg går ud fra du allerede har prøvet med din gmailadresse og tilhørende kodeord?
23. marts 2020 - 20:04 #9
Ja, det har jeg. Både med det tidligere og med de to nye, jeg har ændret til.            Nogle gange dukker vinduet med nævnte besked ikke op og jeg kan på Outlook komme dertil, hvor jeg skal have en testmail, efter jeg har prøvet at får Outlook til at tilføje min gmailadresse, men det lykkes aldrig...
Avatar billede INK Ekspert
23. marts 2020 - 20:20 #10
Måske betragter Google Outlook 2016 som en usikker App. I indstillinger i webmail skal du derfor give lov til anvendelse af usikre apps.
Det har været et problem med tidligere udgaver af Outlook, men jeg ved ikke om det gælder Outlook 2016. Det er dog et forsøg værd.
23. marts 2020 - 21:17 #11
TAK ink, det var det, der var løsningen, nu fungerer det !