Avatar billede DUV Novice
24. marts 2020 - 16:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Word sidetal

Hej allesammen

Førhen når jeg har indsat sidetal i word, anvender jeg altid den der hedder X ud af Y. Når jeg har gjort dette plejer der at stå fx. side 1 ud 4, side 2 ud af 4 osv. Nu er mit word program begyndt at lave "side (page) af (numpages)" på alle sider. Dette er gået ud over alle mine dokumenter der nu ligger på min pc (og som ikke er pdf self). Jeg ved godt at når jeg konventer dokumentet til pdf vil de rigtige sidetal vises, men hvordan får jeg mine sidetal tilbage i word dokumentet også??

Håber der er nogen der kan hjælp!
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
24. marts 2020 - 16:29 #1
Det lyder til, at du blot har fået vist feltkoder i stedet for feltresultater. Sidetal og antal sider er felter i Word.

Tast Alt+F9 for at skifte til visning af feltresultater.

Alt+F9 skifter imellem visning af feltresultater og feltkoder.

Der er flere tastaturgenveje, som bruges i relation til felter. Se min artikel https://www.thedoctools.com/wordtips/tastaturgenveje-til-felter-i-word/
Avatar billede DUV Novice
24. marts 2020 - 16:39 #2
Der sker ikke noget i mit dokument når jeg trykker Alt+F9? :-)
Avatar billede DUV Novice
24. marts 2020 - 16:49 #3
http://www.computerdk.com/software/word-processing-software/178162.html

Fandt løsningen her. Men tusind tak for dit svar, vidste ikke det med feltkoder i word :-)