Avatar billede ossys Mester
25. marts 2020 - 10:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Installation af Delphi 2007 Win 32

Min "gamle" computer er brudt sammen!. Her var installeret ovenstående Delphi udgave. Nu prøver jeg at installere programmet med de originale cd'ere på den "nye" computer. Jeg har prøvet at registrere programmet efter programmets anvisning . Så havner jeg på en side, som ikke eksisterer. Anden mulighed er at anvende en *.slip file,, som jeg naturligvis ikke har.Jeg ved godt, at jeg bare kan købe en nyere udgave, men det koster mange penge som jeg ikke har.

Er der en eller anden, som kan hjælpe mig!
Avatar billede arne_v Ekspert
25. marts 2020 - 14:36 #1
Borland solgte delphi til Embarcadero i 2008, så Borland Delphi sider er sikkert long gone.

Men for at være helt sikker: er det tvungent at lave en online registrering for at det virker? Eller kan du indtaste key som får programmet til at virken og omline registrering er optional?

Afhængig af hvad du bruger det til var det måske en mulighed at installere Lazarus. Det er en gratis open source Delphi ligende IDE.
Avatar billede falster Ekspert
25. marts 2020 - 14:47 #2
I supplement til Arne.

Formularen her hos Embarcadero omhandler Også Delphi 2007 og emnet assistance med registrering:

http://supportforms.embarcadero.com/
Avatar billede ossys Mester
25. marts 2020 - 15:03 #3
Jeg kan få prøveversionen til at køre (28 dage)  Denne udgave beder ved hver opstart om registrering, hvorefter RAD kører normalt. Det er dog ikke muligt at tilkoble ComnponentAce databasen  Den vil ikke kendes ved RAD, formentlig fordi  RAD ikke er registreret korrekt. Jeg har prøvet at installere Databasen manuelt i RAD. Også her afviser Databasen at kende DELPHI.

Jeg er noget i tvivl om hvorvidt prøveversionen lukker helt ned efter prøveperioden.

Efter den normale installation beder programmet om registrering. Springes denne over kører prøveversionen  som beskrevet.

Jeg har kigget på Lazarus, men her kan jeg ikke bruge ComponentAce databasen!

Jeg er noget på den, da Databasen er omdrejningspunktet i langt det meste af hvad jeg skriver.
25. marts 2020 - 16:44 #4
Check om du har  en DENT.*** file.

Hvis JA, installer den i dit BIN directory.  (der hvor du har Delphi*** . exe  filen.)

PS: ComponentACE databasen er bare go' !  (;-)
Avatar billede ossys Mester
26. marts 2020 - 12:10 #5
Jeg mente at have svaret snestrup200, hvad jeg så ikke har.
Jeg kan ikke fine den sådan fil. Heller ikke på min bærbare, som har en Delphi kørende.
26. marts 2020 - 12:39 #6
Hej,

Havde samme problem på min D7 .

Fejlen lå i, at min DENT.*** fil ikke var opdateret.

Denne DENT.***  fil har opdateret konto-info, og da jeg opdaterede denne DENT - fil løste problemet sig selv.

Jeg kender ikke D2007 men er må være noget tilsvarende for denne udgave.  Prøv at sammenligne den kørende udgave (på biblioteks niveau )  med den du ønsker at få  til at køre. Der må være forskelle.  Men hvor ved jeg ikke, da jeg som nævnt ikke kender den i detaljer.  DENT-filen hedder (sikkert (??) ) noget andet i D2007.

Mit indtryk om SLIP-filer er at det er en afledningsmanøvre, for ikke at vende focus mod DENT-filer (for D7 ihvertfald).
Avatar billede ossys Mester
07. april 2020 - 16:54 #7
Desværre har jeg ikke kunnet bruge nogle af de gode råd !