Avatar billede Peter Olsen Seniormester
25. marts 2020 - 10:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skype

Er Skype gratis eller ikke.
Har lige hentet Skype. Jeg skulle foretage et opkald til en anden Skype bruger, og fik at vide ( af Skype ) at jeg skulle oprette et abonnement.

Jeg er privat bruger. På Skype hjemmeside står der at Skype er gratis 🤔.
Jeg har prøvet Skype / microsoft support. Det er jo som at slå i en dyne, de forstår mig ikke. Eller rettere sagt, deres computer forstår ikke mine spørgsmål.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. marts 2020 - 11:24 #1
Er den bruger du forsøgte at fange en skype eller skype for business (erhverv) bruger? - Selv om produktet i stor grad er identisk, kan det ske det kræver abonnement at "krydse over".
Jeg ved dog at det er muligt for en Skype for Business bruger at lave et møde, hvor almindelige skype brugere kan deltage.

En anden mulighed er at du har tastet et telefonnummer ind på den du skulle forbinde til, i stedet for en mailadresse. Så vil Skype tro du vil lave et telefonopkald, og det kræver en konto med penge på hvis du vil ringe...
Avatar billede Peter Olsen Seniormester
25. marts 2020 - 11:37 #2
Ja det er en erhvervsbruger. Det forklarer det sikkert.
Avatar billede Peter Olsen Seniormester
25. marts 2020 - 11:40 #3
"En anden mulighed er at du har tastet et telefonnummer ind på den du skulle forbinde til, i stedet for en mailadresse. Så vil Skype tro du vil lave et telefonopkald, og det kræver en konto med penge på hvis du vil ringe..."

Ok det skriver jeg mig bag øret 😊.