Avatar billede LIL TICKL PICKL Praktikant
28. marts 2020 - 00:19 Der er 3 kommentarer

Ændrer .dk domæne til namecheap

Hej,

Jeg har de seneste dage prøvet at få min .dk domæne som er registreret hos GoDaddy til at virke med namecheap's wordpress hosting.

Men der er simpelthen intet der virker, jeg har prøvet at ændre nameservers inde på GoDaddys hjemmeside men den giver mig en email med "Dette er den fejl, vi stødte på:Command failed". Jeg har også prøvet at ændre nameservers hos DK-Hostmaster, men den  gav mig "ns records mangler på navneserver" når jeg prøvede at skrive hostname ind. Jeg har også prøvet "Domain on another provider" inde på EasyWP også ventede jeg en dag eller to og der skete intet.

Please hjælp, bare spørg efter mere info
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
28. marts 2020 - 02:27 #1
Normalt vil du via deres kontrolpanel, ved bestilling af hosting, flytte domænet til dem, hvorefter de beder om det ved DK-hostmaster, der efterfølgende sender dig en email du skal bekræfte og "viola" - efter et par timer skulle det være flyttet!

Hvorfor vil du vælge namecheap til et .dk domæne??
Deres datacenter er primært i US og der kan tilvælges datacenter i UK for +1 USD.
Derudover er deres priser/ydelser ikke billigere end datacentre i DK
Avatar billede LIL TICKL PICKL Praktikant
29. marts 2020 - 01:22 #2
Men namecheap fortæller mig "Uh-oh! Your domain flaire.dk is not eligible for transfer to us." er det fordi de ikke understøtter .dk?

Og har du noget sted i danmark jeg kan have rimelig billig wordpress hosting?
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
29. marts 2020 - 05:14 #3
Min egen favorit er Unoeuro, eller som de hedder nu Simply
https://www.simply.com/dk/products/

Du kan benytte rabat koden: NFEYTB
Det giver dig 3 ekstra måneders hosting, uanset hvilken løsning du vælger.

Når du opretter en hosting, vil de bede om dit domæne navn, derefter fortælle at det er optaget, men hvis det er dit, beder de blot om en bekræftelse på, at de må anmode dk-hostmaster om flytningen.

Du modtager derefter en mail fra dk-hostmaster, hvor du skal bekræfte, at det flyttes til Simply.com