Avatar billede dcedata1977 Mester
28. marts 2020 - 19:37 Der er 1 kommentar

config af smb.conf

Hej jeg har min ubuntu computer 20.04 som jeg gerne vil lave til en fil server for nogle grupper.

dette er et eksempel :

gruppe1 har 5 brugere og de brugere skal have adgang til 1 mappe og det er kun dem som må læse/skrive i den mappe

Gruppe2 har 3 brugere og det er kun dem som må skive/læse i den mappe

hvad skal jeg skrive i smb.conf ? for det kan lade sig gøre ?

på forhånd tak
syntes det er lidt svært at beskrive men stil endelig spørgsmål til mit indlæg
Avatar billede nopsen Ekspert
28. marts 2020 - 19:50 #1
hvad med dine tidligere spørgsmål?

https://www.computerworld.dk/eksperten/profil/191223?last=1019290

især dem hvor folk er kommet med forslag, uden du er vendt tilbage.