Avatar billede hejberg Juniormester
29. marts 2020 - 14:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

skal bruge LOPSLAG

Mit spørgsmål er til jer

jeg bruger

=LOPSLAG(C8;Data`!A5:I156;8;Falsk) det køre fint

og jeg bruge et rullegardin
  a--------b-------c--------------------------------------------" I "
Depot ; data ; Data - her kommer mit problem "NØDNR"
AA - 1                                                                    tom
AA - 2                                                                      -
AA - 3                                                                    Tom
osv

Depot ; data; Data ------------------------------------nyt NØDNR
BB - 1
BB - 2
BB - 3

Jeg skal bruge det som står i "I" række 9 som data og det stå kun i først række hvor der stå DEPOT med ikke i resten da der er samme nr frem et nyt Depot så skifter det igen til et nyt nummer

håber at der en som kan læse hvad det er jeg spørg om !!!

har ikke brugt excel

hilsen Hejberg
Avatar billede Mads32 Ekspert
29. marts 2020 - 18:44 #1
Hej

Der er ofte svæært at læse hvad spørgere mener. det bedste er at uploade en fil, som for eksempel med dropbox(Et gratis program)

m v h mads32
Avatar billede Jan K Ekspert
29. marts 2020 - 19:09 #2
Enig med #1,. Det vil være meget nemmere, hvis man kan se arket, men jeg er ret sikker på, at det ikke kan løses med LOPSLAG, da den eser i den række, hvor opslagsværdien fijdes.
Avatar billede Mads32 Ekspert
30. marts 2020 - 00:32 #4
Hej

Da du ikke kender Exel må jeg fortælle dig, at Lopslag kun kan finde data hvis der står noget i cellerne der skal søges på.

Der var fejl i søgeområder.

Jeg har udvidet dataarket med en kolonne hvor jeg med en formel laver et opslag der kombinerer Bil nr med mobilpaynummer.

Skriftstørrelser er ændret så man kan se mere på skærmen på en gang.
Bilnr kan kun vælges i den gule celle. når du venstreklikker på cellen vises en lille pil til højre for cellen, klik på denne og der vises en menu hvor der kan vælges mellem alle oprettede Bilnr.

At arbejde med formler som Lopslag mm.m kræver et rimeligt kendskab til EXEL. Snak med vedkommende der har lavet dit foreløbige ark.

Vedhæftet link

https://www.dropbox.com/s/kowduuo6fz6hchg/test_Lopslag_mads32.xlsx?dl=0

Jeg hører gerne dine kommentarer, om du kan bruge indlægget eller ej.

m v h mads32
Avatar billede hejberg Juniormester
30. marts 2020 - 05:45 #5
Hej Mads32

jeg har lige prøvet at kigger på du har lavet med der ligger en fejl da jeg ikke kan komme ide se noget din link virker ikke sorry

og tak forløbe for din hjælp nu er sådan at jeg selv er ham vedkommende der har lavet min ark selv, så det skal jeg nok !!!

hilsen Hejberg
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
30. marts 2020 - 06:57 #6
Avatar billede hejberg Juniormester
30. marts 2020 - 10:59 #7
Tak for dit forslag
Avatar billede hejberg Juniormester
30. marts 2020 - 12:09 #8
Hej Mads32

jeg har nu kigget din forslag i gem og synes at opsætte er en dele forvirret
jeg kan ikke se hvordan de hjælperkolonner skal bruges til og de tal som står efter i hjælpkolonne 3 gør at en udprintet blive hele forvir af men jeg takke for et forsøg på at komme med en ide så jeg søge efter en løsning

hilsen Hejberg
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
30. marts 2020 - 12:31 #9
@hejberg

I #8 - er det faktisk Mads32 du skriver til (hvis fil du selv har skrevet, at du ikke kan åbne) eller er det xl-Enthusiast (#6).

En lille smule ydmyghed ville i øvrigt klæde dig. Du taler om andres forvirrende opsætning, men er tilsyneladende helt blind for, at din egen opsætning i den grad er forvirrende og uhensigtsmæssig.