Avatar billede Janne Novice
31. marts 2020 - 11:03 Der er 1 kommentar

Datoen bliver helt forkert i csv fil på min MAC.

Hej igen

Dette er stadig ikke løst....Har gjort som Claes57 foreslog tidligere og det virkede sidste gang, men denne gang virker det ikke.
Det er super frustrerende at det ikke bare virker. Forstår ikke det skal være så besværligt.
Har importeret csv fil fra bank ind i excel, ændret format til dato i kolonnen med dato og gemt den som csv fil igen. Datoen er stadig super mærkelig...

Hvad gør jeg?
Er det fordi jeg arbejder på MAC ?

Hjælp derude tak.

TIDLIGERE OPSLAG:
Håber der er en her der kan hjælpe med forkerte datoer i CSV fil hentet i Jyske Bank på min MAC.
Den kommer ind med underlige tal i stedet for datoer som jeg skal bruge til regnskabsprogrammet e-conomic.

Når jeg importere filen i excel, ændre datoerne sig til det korrekte. Dog SKAL det være en CSV fil som importeres i Economic. Derfor kan jeg ikke bruge den excel fil, hvor de importerede data kommer ind. Har forsøgt at ændre og gemme excel fil med rette dato formater til en CSV fil, men så er vi tilbage til udgangspunktet med forkerte og underlige tal i Dato kolonnen.
Har også forsøgt bare at importere CSV fil hentet fra Jyske bank uden at rette datoer, da jeg havde læst herinde i et tidligere opslag at jeg ikke skulle ændre noget, men bare importere den direkte i Economic. Det ville den ikke, da den ikke genkender tallene som datoer.

Hvad gør jeg for at ændre dette?

Har forsøgt at ændre selve kolonnen til brugerdefineret og her korrekt dato, som fulgt på Economics hjemmeside, men det virker ikke når den bliver gemt og jeg åbner den påny,

Dato kolonnen ser således ud:

Dato
....osv.

Nogle datoer er korrekte, andre er ikke.

Er der nogle derude som kan hjælpe?

Rigtig god aften til jer.

Mvh Janne (Den håbefulde :))
Avatar billede Jan K Ekspert
31. marts 2020 - 15:58 #1
Er det datokolobben i Excel eller i den eksporterede csv fil, du viser?