Avatar billede DanishBear Seniormester
31. marts 2020 - 16:56 Der er 1 kommentar

Server plus egen PC med VPN

Jeg har en bekendt som har spurgt mig om VPN og vil da gerne hjælpe ham, men da jeg selv ikke har det mindste viden om VPN, så har jeg et par spørgsmål fra han.

Han har en Server (Web/Mail plus lidt chat og div.) plus har har en privat som han selv bruger.

? er om har stadigvæk han kan kører Web/Mail med evt. VPN på serveren ?
Privaten har adgang til server over LAN, det vil han ikke undvære, han sidder direkte og lavet hjemmeside på Serveren

? kan han har VPN på begge PCer og kan han stadigvæk bruger Web/Mail og deslige på serveren ?

Vi begge er meget grønne mht. VPN

Hvad er eventuel begrænsninger?

DB
Avatar billede CRKrogh Ekspert
31. marts 2020 - 21:43 #1
VPN på serveren har intet at gøre med, hvordan den grundlæggende "snakker" med omverdenen, hverken internt eller eksternt.
Det hander udelukkende om, hvordan I vælger at route trafikken igennem eller udenom tunnelen.