Avatar billede mort1 Ekspert
01. april 2020 - 12:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Samsung Galaxy S8 med ødelagt skærm

Min Galaxy S8 har desværre været en tur i dørken og skærmen er blevet hvid.
Jeg ville forfærdelig gerne have reddet mine "kontakter" - er det fiduser jeg kan bruge?
Avatar billede Slater Ekspert
01. april 2020 - 12:58 #1
DIne kontakter bør som standard være backet op til https://contacts.google.com og helt automatisk blive overført til en ny Android-telefon.
Avatar billede INK Ekspert
01. april 2020 - 13:03 #2
Hvis du har oprettet en Google konto på den (oprindeligt) og synkroniseret dine oplysninger, så vil du kunne finde dine oplysninger der. I en browser logger du ind på din Google konto og checker kontaktpersoner.

Du kan også slutte den til din PC og så se om du kan få adgang til filerne. På nogle modeller skal man på skærmen give tilladelse til at PC'en må få adgang, og det kan jo være svært. Men forsøg dig frem 😀

Har du evt. taget sikkerhedskopi på et tidligere tidspunkt?

Der er flere muligheder, men vend lige tilbage på ovennævnte.
Avatar billede mort1 Ekspert
01. april 2020 - 17:39 #3
#1 - Kontakter på google gav kun nogle få stykker, idet jeg ikke gemmer mine kontakter på gmail.
#2 - Jeg har min telefon knyttet til en Google konto idet jeg automatisk får mine billeder  gemt på Google Foto, og det forekommer mig også, at jeg på et tidspunkt har taget backup til Google, så jeg må jo "se mig lidt omkring" - Jeg har også lavet Backup med Samsung Smart Switch men den kræver, som du også er inde på,  opkobling mellem pc og telefon, og at forbindelsen accepteres fra telefonen, hvilket måske kunne lade sig gøre, hvis jeg kunne huske hvor jeg skal trykke på skærmen for at acceptere.
Jeg venter lidt med at afslutte denne tråd - Dels kunne der jo komme nye og hidtil ukendte ideer, dels har jeg endnu ikke fået en ny telefon, hvor jeg skal bruge informationerne
Heldigvis har jeg de fleste af mine kontakter i Outlook på min pc, meeeen der er nok nogle stykker jeg ikke har, og så er der jo arbejdet med at indtaste dem.
Foreløbig tak for jeres ideer.
Avatar billede Slater Ekspert
01. april 2020 - 18:02 #4
#3: Google Contacts har intet med Gmail at gøre. Det er bundet op på en Google-konto, som du skal have for at benytte en Android-telefon. Hvis du ellers er logget ind med den samme Google-konto som telefonen bruger, burde du se dem alle. Med mindre altså Samsung er så "onde" at de har deres helt egen contacts app, som ikke benytter Google Contacts.
Avatar billede puren Ekspert
01. april 2020 - 19:37 #5
som alle de andre snakker om, hvis du har valg din google konto (eller konto hosted hos google) når du oprettede kontakt personer i din telefon bog kan du finde dem her  https://contacts.google.com hvis ikke så tro jeg ikke der er så mange muligheder, i det det vil være et brud i sikkerheden at få adgang til indholdet af din mobil uden at brugen af mobil giver tilladelse til det
Avatar billede mort1 Ekspert
02. april 2020 - 13:55 #6
Det har været lidt af en tur, men selv om Sim kortet p.t. sidder i en mere end 15 år gammel Nokia, er det er lykkedes for mig, at bekræfte min Samsung konto fra telefonen, og derefter at tilgå min Samsung konto i skyen, fra min pc. Jeg kan se, at der der ligger en, ikke alt for gammel, sikkerhedskopi af min Galaxy S8. Så mon ikke jeg, når jeg får købt en ny Samsung telefon, kan være heldig, at kunne hente denne sikkerhedskopi til den nye telefon.
Fortsættes ..............
Avatar billede mort1 Ekspert
09. april 2020 - 12:55 #7
Ingen problemer, det hele kom bare "susende" ind på min nye telefon (Galaxy S10) det gik næsten for hurtigt, idet jeg i min begejstring fik sagt ja til det hele, så nu kan jeg gå i gang med at slette de apps jeg ikke ønsker at "lege" videre med.
Nu vil jeg så fremover lave automatisk backup på Google, samtidig med, at jeg fortsætter med min Samsung konto, så kan det vel ikke blive mere sikkert.