Avatar billede Webnoob Juniormester
02. april 2020 - 22:21 Der er 2 kommentarer

Vise mssql table i en html table med løkke

Det er mange mange år siden jeg har prøvet og lave noget i asp.
Jeg vil gerne en bestemt kolonne fra min database i en table. Har prøvet google, men er ikke blevet klogere.

Er der en der vil hjælpe?
Avatar billede bsn Forsker
11. april 2020 - 13:49 #1
<%
    Sql="SELECT * FROM tblKonto"
    RS.Open Sql, Conn, 3, 3
    Do Until RS.EOF
    %>
    <tr <%IF RS("KontoType")="Sum" Then Response.Write "bgcolor='#CCCCCC'"%>>
        <td><%=RS("KontoID")%></td>
        <td><%=RS("KontoNavn")%></td>
        <td><%=RS("SumTekst")%></td>
        <%If RS("KontoType")="Sum" OR RS("KontoType")="Status" Then%>
            <td>&nbsp;</td>
        <%Else%>
            <td align="center"><%=IIf(RS("Moms")=0,"Nej","Ja")%></td>
        <%End If%>
        <td><%=RS("Konto")%></td>
        <td><%=RS("KontoType")%></td>
    </tr>
    <tr><td colspan="8"><hr></td></tr>
    <%
    RS.MoveNext
    Loop
    RS.Close
    %>
Avatar billede dannielsen Praktikant
13. maj 2020 - 12:55 #2
Her er et eksempel med kommentarer i scriptet...
Der er formentlig lige nogle ting der skal rettes sådan det passer til din tabel og database... Fx. connection-string og kolonne-navn

connection_string="Server=myServerAddress;Database=myDataBase;User Id=myUsername;Password=myPassword;"
'din connection-string til databasen - skal udfyldes med server-adresse, database, brugernavn og password ovenfor. Evt. skal du bruge en anden connection-string...

set conn = server.createobject("ADODB.Connection")
'vi opretter et object (ADODB)
conn.open connection_string
'vi opretter forbindelse til db

set rs1 = conn.execute("select kolonne_navn from min_tabel")
'vi sender en select-forespørgsel til tabellen i databasen

if rs1.EOF=False then
'vi sikrer os, at der er resultater fra tabellen i databasen - for at undgå nedenstående loop fejler
%>
<table>
<%
do until rs1.EOF=True
kolonne_navn=rs1("kolonne_navn")
%>
<tr>
<td style="width: 100%;">
<%=kolonne_navn%>
</td>
</tr>
<%
rs1.movenext
loop
%>
</table>
<%
end if

rs1.close
set rs1=nothing
'vi lukker objektet rs1 igen

conn.close
'vi lukker forbindelsen til databasen igen
set conn=nothing
'vi lukker objektet igen (ADODB)