Avatar billede Enjoya Praktikant
03. april 2020 - 10:30 Der er 7 kommentarer

LOPSLAG med test og tal

Hej
Jeg forsøger at lave et LOPSLAG hvor jeg skal hente blandet tekst og tal (fx A1BG-AS1, A1BG, osv. der er mange kombinationer) fra et ark over i et andet ark. Jeg har googlet på computerworld og kan se forslag på: https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/527621

Men det virker ikke i mit ark. Jeg har sørger for at alle kolonner i begge regneark er standard. Jeg er nybegynder.

=HVIS.FEJL(LOPSLAG(HVIS(ER.FEJL(VÆRDI($A2));$A2;$A2*1);'D35'!$A1:$H532;1;FALSK);"")

På forhånd tak :)
Avatar billede Enjoya Praktikant
03. april 2020 - 10:44 #1
Min opslagsværdi er i kolonne A
Avatar billede Jan K Ekspert
03. april 2020 - 10:59 #2
Prøv at at lave det "i små nyk". Det vil sige at fu starter med det rene LOPSLAG, og så efterhånden tilføjer de andre ting. På,den m0de kan du se, hvor fejlen opstår.

I øvrggt burde Exvel opfatte blandinger af tekst og tal som tekst.
Avatar billede Enjoya Praktikant
03. april 2020 - 11:25 #3
Hej Jan,
Jeg synes, at jeg har forsøgt alle muligheder, startende med et simpelt LOPSLAG, men værdierne bliver bare ikke trukket over, og jeg kan ikke finde ud af hvad problemet er :)
Avatar billede Enjoya Praktikant
03. april 2020 - 11:36 #4
Detter er eksempler på mine opslagsværdier:

A1BG
A1BG-AS1
A1CF
A2M
A2M-AS1
A2ML1
A2MP1
A3GALT2
A4GALT
A4GNT
ABALON
ABAT
ABCA1
ABCA10

Og dette er information (fra 5 forskellige kolonner), jeg vil hente over:

Ensembl                Ensembl Biotype  Gene                Locus                              logFC
ENSG00254180    lincRNA                AB015752.3    8:91233715-91632298  -2.15
Avatar billede RogerWilco Seniormester
03. april 2020 - 19:42 #5
Overfører den overhovedet noget, og i så fald hvad?

Hvad skriver den i den simple LOPSLAG, dvs. uden din fejlcheck?

Du skriver "værdierne", altså flertal - forventer du at flere værdier fra samme række overføres?
Avatar billede Enjoya Praktikant
03. april 2020 - 19:56 #6
Jeg får kun I/T fejlmeddelelsen. Jeg har dog lige for fem minutter siden forsøgt at bruge det andet ark som udgangspunkt og så virkede det uden problemer med et simpelt LOPSLAG.

I skal have tak for jeres tid :)
Hilsen Anita
Avatar billede Enjoya Praktikant
03. april 2020 - 19:57 #7
Hov, jeg gjorde det, at jeg kopiere min kolonne og så fjernede jeg bindestreg og punktum - og så virkede det (men kun når jeg brugte det andet ark som udgangspunkt). Det andet ark havde kun 530 rækker, hvor det første ark havde over 30.000 rækker. Jeg ved ikke om det spiller ind?