Avatar billede Calle5463 Forsker
03. april 2020 - 18:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Vedhæfte pdf-fil som bilag

Jeg er igang med et word-dokument, og kunne rigtig godt tænke mig at vedhæfte (ikke et link) et bilag i word-dokumentet i form af et pdf-doukument. Kan jeg det og hvis, hvordan?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
03. april 2020 - 19:59 #1
"Vedhæfte" som i f.eks. Outlook er ikke en mulighed.

Du kan indsætte en PDF-fil i et Word-dokument på i alt 4 forskellige måder. Filen kan enten ses som ikon eller som første side af PDF-filen, og filen kan være linket eller indlejret.

Uanset hvilken af de 4 kombinationer, du anvender, kan PDF-filen åbnes ved at dobbeltklikke på ikonet/den viste side.

Hvis PDF-filen IKKE er linket, vil evt. ændringer i kilden ikke slå igennem i Word-dokumentet. Hvis PDF-filen er linket, vil ændringer i kilden automatisk slå igennem.

For at indsætte en PDF-fil i Word:
1. Vælg fanen Indsæt > gruppen Tekst > Objekt > Objekt. I dialogboksen Objekt > fanen ”Opret fra fil”, klik på Gennemse for at finde den ønskede PDF-fil.

2. Hvis du slår ”Vis som ikon” til, inden du klikker OK, vil der blive vist et ikon, som kan åbne PDF-filen. Ellers vises første side fra PDF-filen som et billede.

Hvis du slår ”Kæde til fil” til, bliver PDF-filen indsat som et link af typen ”LINK”. Hvis du IKKE slår ”Kæde til fil” til, indlejres PDF-filen direkte i Word-dokumentet i et felt af typen EMBED.
Avatar billede Calle5463 Forsker
03. april 2020 - 20:53 #2
#Lene
Ahhh, det kan bruges. Tak for vejledning og forklaring.