Avatar billede martin_moth Mester
05. april 2020 - 11:08 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Et lidt indviklet opslag...

Hej

Jeg ville gerne løse dette uden VBA:

I et ark Menuvalg I række a står der i cellerne A1, B1, ...F1 nogle menuvalg, der kan være et bogstav mellem a og o. Dvs. fx A1="b", B1="m", … F1="a". Disse i alt 6 menuvalg indtastes af brugeren.

På baggrund af disse menuvalg, skal der slås en række data op i et andet ark "opslag".

Arket opslag er opbygget således:
I Rækken A står mulige menuvalg, a, b, c, ...o. Dvs. A1="a", B1="b", … O1="o"

I den kolonne, hvor menuvalg fra ark Menuvalg matcher menuen i opslag, skal kolonnen kopieres over i Menuvalg 20 rækker ned.

Altså: (eksempel 1):
I Menuvalg står i celle A1 værdien "b"
I Menuvalg skal der derfor i cellerne A2 til A21 stå de værdier fra arket opslag, der findes i kolonne B2 til B21.

Altså: (eksempel 2):
I Menuvalg står i celle B1 værdien "m"
I Menuvalg skal der derfor i cellerne B2 til B21 stå de værdier fra arket opslag, der findes i kolonne M2 til M21.

Dvs. at der i Menuvalg i cellerne A2 til F21 skal stå nogle formler, hvori der måske optræder funktioner som "slå.op", "index" osv - nogle af dem der står her: https://support.office.com/da-dk/article/opslags-og-referencefunktioner-reference-8aa21a3a-b56a-4055-8257-3ec89df2b23e

Kan nogen hjælpe med at finde de rigtige?
Avatar billede martin_moth Mester
05. april 2020 - 11:14 #1
Fejl i spørgsmålet. Sletter, op opretter et nyt
Avatar billede martin_moth Mester
05. april 2020 - 11:22 #2