Avatar billede h_s Forsker
07. april 2020 - 19:20 Der er 8 kommentarer

Adgang til NAS fra Samsung TV

Jeg har er Samsung tv UE55NU6035, som jeg gerne vil kunne se de film jeg har på min NAS. Det er en Apple Time Capsule.
Hvordan får jeg adgang uden at skal via min computer og bruge Airplay?
Avatar billede poko1 Ekspert
07. april 2020 - 20:24 #1
Har du Wi-Fi tilslutning på dit Samsung?
https://ibb.co/Kqg41sQ
Avatar billede h_s Forsker
07. april 2020 - 21:42 #2
Jeg bruger kabel.
Avatar billede poko1 Ekspert
07. april 2020 - 22:07 #3
Har du en Router hvor din nas  er tilsluttet? Det går nok ikke uden!
Så gå til Kontrolpanel vælg Enheder og printere
Hvis den ikke ses så vælg tilfør en enhed Se om den så kan ses.
https://ibb.co/d2JRjgR
Avatar billede h_s Forsker
08. april 2020 - 06:54 #4
Det er fra mit TV jeg gerne vil have adgang til min NAS.
Jeg har ikke Windows styresystem på TV.

Min Computer er en Mac.

Jeg tænker at enten er det NAS der ikke er sat op til st kunne tilgås fra TV, eller også kan jeg ikke finde indstillingen fra TV.
Avatar billede h_s Forsker
08. april 2020 - 16:26 #5
Både tv og NAS er på samme netværk.
Bruger kabel kabel til at forbinde begge dele til netværket.
Avatar billede poko1 Ekspert
08. april 2020 - 16:51 #6
Du skal kunne se den når du trykker på Source.
Men jeg er overbevist om at den skal være tilsluttet en Router.
Kan du se den på din MAC?
Hvad mener du med tilsluttet et netværk?
https://ibb.co/Kqg41sQ
Avatar billede poko1 Ekspert
08. april 2020 - 17:18 #7
Og at jeg kan se den på min PC:
er jo fordi jeg jo brugte PC til at opsætte NAS til Routeren Uden dette kan den jo ikke arbejde med Routeren.
Når den først er sat op kører den jo videre selv om jeg slukker for PC:
Desuden kan man jo så fra PC: Tilføje nye Videoer til NAS.
Avatar billede Jensen Juniormester
30. april 2020 - 16:28 #8
Efter mine erfaringer, så understøtter Apple Time Capsule ikke dette. Det kræver DLNA understøttes, hvilket time capsules ikke gør (desværre)