Avatar billede moabou88 Mester
07. april 2020 - 23:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Finde IP Adresse

Det skulle efter sigende være nemt at finde en anden IP adresse...
Jeg har forsøgt at følge en masse videoer på youtube uden at det er lykkes for mig.

Mit spørgsmål er derfor.

Kan jeg uden videre finde en IP adresse på en person som har slået en annonce op på en hjemmeside?

Er det bare noget man lige gør?
Avatar billede april2020 Novice
07. april 2020 - 23:30 #1
Hej

Hvad er formålet ved at kende en andens IP adresse?
Medmindre du ejer hjemmesiden er det ikke bare noget man lige gør :)

Der findes dog andre måder at få en andens IP adresse, men det kræver at du kan snyde vedkommende :) Evt. sende et billede i en mail (kunne være logo fra signatur) og derved spore personen på den måde.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. april 2020 - 06:32 #2
De er de færreste, der har statiske (faste) ip adresser, så det kan reelt ikke bruges af andre end tlf-firmaer (der har data bagved) og politi.
Avatar billede moabou88 Mester
08. april 2020 - 11:59 #3
Tak for jeres svar👍