Avatar billede Chanette Novice
08. april 2020 - 08:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Video hilsen

I disse coronatider kan der være brug for kreative ideer, til at få hverdagslivet til at hænge sammen.

Mange ældre sidder alene på plejehjem og mange kan desværre ikke formå at betjene en telefon.
Jeg fik den ide, at jeg gerne vil kunne sende en virtuel hilsen, uden at stille for store tekniske krav til plejehjemmet, deres udstyr og tekniske kunnen.
De har en DVD afspiller, så mit slut produkt skal kunne ende på en DVD afspiller.

Tænker varigheden af mine video hilsener har en varrighed på ca. 15 minutter.

Her mit spørgsmål:
Hvordan kan det teknisk lade sig gøre at lave? Hvad kræver det af udstyr for mig?
Jeg har både pc, iPad og iPhone. Mine børn er skrappe til iMovies så måske jeg kunne optage og redigere mine videos der. Men hvordan i alt verden får jeg det hele til at ende på en DVD Skive?

Håber der sidder nogle kloge IT kyndige her i dette Forum der ved noget om dette område og som vil skærer det ud i pap, for en ikke så dygtig teknisk person som mig.

Chanette
Avatar billede Jan Seniormester
08. april 2020 - 08:58 #1
For at skabe en DVD skal du have et godt DVD program, det kan være svært i en jungle af programmer, gratis og betalingsversion.

Du har ipad, det har plejehjemmet sikkert også.
Det ville være smartere at lægge din video på youtube, du ville kunne lægge flere video op.

Hvis du absolut skal lave en DVD, så skal du købe en DVD brænder, og anskaffe det rette program. Jeg vil fraråde det, og anbefale at du lægger en video på youtube
Avatar billede Hans BogGlad Novice
08. april 2020 - 22:46 #3
Jeg vil bare lige tilslutte mig ideen om at lave en youtube video og sende linket. Du kan bare gøre videoen skjult så det kun er personer med linket som kan se videoen (Så den ikke kan søges frem).

Det er altså ret hurtigt at gå på youtube, oprette en konto og lægge videoen ind.

bare lige mit indput.

Venligst
Hans BogGlad
Avatar billede Chanette Novice
09. april 2020 - 08:17 #4
Tusind tak for det gode råd. Smart at det kun er dem der kender linket der kan finde videoen på YouTube.

Tænker jeg vil prøve det af med plejehjemmet. Det er nok mere dem der lige skal kunne håndtere det (min Mor er desværre ikke i stand til det).

Fantastisk at få kyndig hjælp i dette Forum - Tak!