Avatar billede Mad Mester
09. april 2020 - 16:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan løser jeg dette problem bedst.

Jeg har en side som er kodet i php,html,javascript.

Den er opbygget sådan så hele toppen, dvs. i mit tilfælde, header, menu området i en file, som vi laver for toppen.php,

Så har jeg så logikken i de andre filer, hvor alle andre filerne includer toppen hver gang.

Mit problem er så bare nu at:

Jeg gerne gerne bruge Google Analystics for hver enkel menupunk/side, plus jeg gerne ville have det sådan at hver side har dens egen title,keyword osv. Lige nu som min side er, så er header hvor alle de ting står i og skal places i, samme for alle sider man trykker på fra menuen, fordi den jo toppen samme top hvergang. Hvordan gør jeg det her dynamisk eller hvad man skal kalde det for, så jeg kan optimere min side bedre i forhold til SEO osv.

Håber i kan give mig den gode løsning, på forhånd tak ;)
Avatar billede Slater Ekspert
09. april 2020 - 17:11 #1
Hvis du inkluderer din toppen.php fil via include/require fra de andre filer, har toppen.php adgang til alle variabler osv sat i siden der inkluderer den, før den inkluderes.

Du kan f.eks. bare sætte en $title = "whatever"; i din inkluderende fil, og så udskrive den i toppen.php som titlen.
Avatar billede Mad Mester
09. april 2020 - 20:53 #2
Hvordan får jeg så sat google analystics scriptet så det gælder for hver side?, har prøvet og lave det som en variabel os, men den hopper over <head> og den skal places i mellem headtag
Avatar billede Slater Ekspert
09. april 2020 - 22:14 #3
Hvad mener du med at den hopper over <head>?

Normalt behøver du ikke ændre på dit analytics script, da det selv tager højde for hvilken side det er på. Du er nok nødt til at uddybe problemet lidt.
Avatar billede Mad Mester
09. april 2020 - 22:45 #4
Skal det kun stå et sted på siden?
Avatar billede Slater Ekspert
09. april 2020 - 22:51 #5
Ja, umiddelbart ville det give mening at putte det i din toppen-fil, der bliver inkluderet på alle sider. Så burde det virke af sig selv.
Avatar billede Mad Mester
09. april 2020 - 22:59 #6
er du sikker på det
Avatar billede Slater Ekspert
09. april 2020 - 23:03 #7
Jeg forstår ikke tvivlen. Hvad ville du have gjort og hvorfor?

Det er jo muligt du har et specielt script eller setup der kræver noget særligt, men det vil kræve en nærmere forklaring.
Avatar billede Mad Mester
09. april 2020 - 23:08 #8
Jeg har forstået at det skal placeres på alle steder af sitet, og hvordan gør jeg så det dynamisk så det samtidig havner inde i mellem header taget..
Avatar billede Slater Ekspert
09. april 2020 - 23:32 #9
Jamen hvis du sætter det ind i den fil der bliver inkluderet af alle siderne, bliver det jo netop placeret på alle sider. Jeg forstår ikke problemet.