13. april 2020 - 19:16 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

MacBook Air kan ikke tænde

Jeg har problemer med en MacBook Air som jeg ikke kan få til at tænde. Når jeg har laderen i, indikere den, at den endten oplader eller er fuldt opladt. Men når jeg forsøger at tænde macbooken, sker der intet. Ingen blæse lyde, ingen opstartslyde osv...

Jeg har forsøgt mig med følgende:
Tryk Shift, CTRL, alt knapperne og hold dem nede, og herefter på start/strøm-knappen.
Hold knapperne nede i 10 sekunder.
Slip knapperne.
Prøve at tænde din Mac computer igen

Når jeg har gjort ovenstående, skifter laderne kortvrigt til at lyse grønt, istedet for orange som da den oplaede?? Så jeg bilder mig selv ind, at der er en eller anden form for liv.

Hvad dælen gør jeg lige? Alle gode bud modtages med kyshånd
Avatar billede nopsen Ekspert
13. april 2020 - 19:19 #1
13. april 2020 - 19:24 #2
#1 Jeg forstår ikke? Det er et helt andet problem jeg havde, som du linker til?
Hvad skulle jeg mangle?
Avatar billede nopsen Ekspert
13. april 2020 - 19:27 #3
at melde tilbage og afslutte.
Avatar billede nopsen Ekspert
13. april 2020 - 19:30 #4
der er kommet forslag, men du forsvandt uden at melde tilbage, så mister man lysten til at hjælpe.
13. april 2020 - 19:31 #5
Nopsen, hold da op du går i små sko. Jeg er helt ny på siden, og aner faktisk ikke hvad der normalt at gøre. Jeg kan se en organge knap "marker som løsning" ved hvert svar, jeg kan trykke på. Men der var desværre ikke nogle af deres svar der var løsningen, jeg har stadig de problmer, så dem har jeg ikke trykket på. Hvis ikke du kan hjælpe må du gerne holde dig væk og bruge din aften på noget andet. :-)
Avatar billede puren Ekspert
13. april 2020 - 19:33 #6
lyder som en hardware fejl, så meget lidt du selv kan gøre med mindre du selv kan svinge loddekolben

ps når humac siger at det ikke kan betale sig at gøre det så lyver de
Avatar billede nopsen Ekspert
13. april 2020 - 19:35 #7
"der var desværre ikke nogle af deres svar der var løsningen"

det ku du jo ha skrevet, så de eller andre ku komme med yderligere forslag.
din flabede reaktion på en henstilling, hjælper dig på ingen måde, tværtimod!
13. april 2020 - 19:40 #8
#6 Tak for svar. Det kan jeg nok ikke, så jeg må ty til profesionel hjælp.
Det er desuden ikke så meget et spørgsmål om betale sig eller ej. Der er selvfølgelig ikke nogen backup, så skolearbejde og vigtige billeder ligger der. Det er det der er min store bekymring. Jeg må ned til Humac med :)
13. april 2020 - 19:44 #9
Nopsen, jeg gider egentlig ikke spilde min tid på dig, og syntes jeg har svaret dig pænt. Jeg har ikke forholdt mig mere til den tideligere tråd, efter jeg retunerede mine chromcast's. Du kunne jo have startet med en pæn besked, om, at man her inde plejer at melde tilbage hvad man har gjort, det havde jeg jo ikke en kinamands chanche for at vide. Så når du starter med et provorkerende spørgsmål "mangler du ikke noget?" så gider jeg ikke engang tage der seriøst.
Og jeg forstår desuden ikke, at du blander dig, når du ikke engang havde noget med den tideligere tråd at gøre.
Avatar billede puren Ekspert
13. april 2020 - 20:01 #10
ellers så send den til Louis Rossmann i new york han kan lave den og evt hvis du er heldig så kan se den blive fixet på hans YT kanal
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2020 - 20:57 #11
Jeg vil give Casper ret.
Man skal henvende sig på en ordentlig måde der ikke kan tolkes på en nedladende måde.
Casper har med dette oprettet 2 spørgsmål herinde og kan ikke vide hvordan det foregår.
Så jeg synes du har været lidt for aggressiv i din fremtoning her nopsen.
Jeg er dog enig i at man bør vise den respekt overfor hjælperne og melde tilbage i sine tråde så man forhåbentligt får løst sit problem. Men det behøver vi ikke skrive mere om her :-)

Casper er der garanti på den?
Hvis ikke så burde man vel kunne pille disken ud og få data pillet ud, så det ikke går tabt?
Avatar billede puren Ekspert
13. april 2020 - 21:27 #12
#11 pille disk ud?? ja må ikke håbe at den er nyere end end en 2017 model ellers er  nand flash chippen er loddet til motherboard
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2020 - 21:31 #13
#12 Okay. Er ikke Mac bruger, så jeg håbede der var en mulighed den vej :)
Men loddede chips er ikke noget man lige roder med. :-)
Avatar billede puren Ekspert
13. april 2020 - 21:42 #14
#13 tro og håbe kan du gøre i en kirke, og nej jeg er heller ikke mac bruger men bare NØRD der har styr på mit shit.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2020 - 21:46 #15
#14 hvor dygtig du er kan man jo ikke vide, men din måde at tiltale andre i tråden den halter en del ;-)