Avatar billede Bowedk Praktikant
15. april 2020 - 15:47 Der er 2 kommentarer

WordPress, ACF flexible + Wiosyg eller Gutenberg?

Hey kloge hoveder!

Som titlen beskriver, leder jeg efter, hvad folk anbefaler. Jeg driver til dagligt et lille webbureau, hvor fokus er at udarbejde skræddersyede WordPress temaer/løsninger lavet fra bunden af.

Til det, har jeg udarbejdet et lille tema, der indeholder lidt boilerplate, så jeg sparer lidt timer hver gang, der kommer en ny kunde, på at skulle opsætte alle filerne, strukturen osv..

Det fik sit første rigtige startskud, da jeg skulle lave min egen webbureau hjemmeside. Siden hen, er der sket en masse med temaet, ikke at det er blevet større, men optimeret. (Har nogen lyst, sender jeg det gerne, imod feedback:))

Jeg er dog nu nået til et punkt, hvor jeg måske skal overveje endnu engang at ændre hele temaet og benytte mig af ACF + Gutenberg. Jeg synes dog, at det føles sindssygt rodet, hvis man sammenligner dette med ACF flexible, med seamless på og pænt opsat. Måske er jeg den eneste? Jeg vil meget gerne høre, hvad folk tænker lige netop om dette, og om de selv har taget skridtet til Gutenberg, eller ligesom mig, som ikke føler særlig meget for det?
Avatar billede Bowedk Praktikant
15. april 2020 - 15:48 #1
Direkte link til den omtalte webbureau side: http://bo-we.dk/
Avatar billede stjans Guru
16. april 2020 - 08:43 #2
Jeg ville holde mig fra Gutenberg.

Det er min mening, at Gutenberg aldrig er blevet den succes, der var tiltænkt; langt de fleste bruger andre buildere.

ACF er en mulighed; det er Beaver eller Divi builders også.

Langt de fleste "glade amatører" ønsker at bygge i frontend nu - og med WYSIWYG mulighed.

Siden er i øvrigt nydelig :-)