Avatar billede goonerkim Mester
20. april 2020 - 16:54 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Canon printhovede QY6-0082, fejlkode B203 / B200, Printer 6650.

Hej med jer.
Jeg er en af de mange med Canon B200/B203 fejlen. Jeg bestilte et nyt printhovede til min MG6650, og det løste desværre ikke mit problem, faktisk er printeren helt død nu efter jeg installerede det nye hovede. Så nu står jeg med ca 100 patroner (kompatible) til denne printer/dette printhovede. Det jeg gerne ville er at finde en anden canon printer der benytter samme hovede og patroner og som stadig kan købes, jeg kan sgu ikke finde nogen, er der her i forummet personer som er bedre til at finde den slags end jeg er ?
Hvis dette viser sig at være umuligt, så skal jeg jo stadig have en ny multifuntions printer, og spørgsmålet hvilken skal jeg vælge til allround formål men nok især med henblik på fotoprint, og stadig befinde sig i den billigere ende. Måske en med separate patroner hvor jeg kan tilslutte en blækløsning hvor blækken bliver tilført via et "flaske/beholder" anlæg. Måske er det en af de kompatible patroners chip som har beskadiget printeren, og måske ville et sådant anlæg hvor man ville bibeholde de originale patroner være bedre.
Er der nogle eksperter der kan råde mig her?
Venlig hilsen Kim
Avatar billede 220661 Ekspert
20. april 2020 - 17:12 #1
Hvis du ser tekst under video her https://www.youtube.com/watch?v=djAQz-GdAPw er 6650 ikke listet som kompatibel med QY6-0082 hoved som jeg læser det. 6640 skulle være det.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. april 2020 - 17:24 #2
Hmm.
Her ser det dog ud til den bør være kompatibel??
https://www.aliexpress.com/item/32308950312.html
Avatar billede goonerkim Mester
20. april 2020 - 17:33 #3
Hej 220661,
Ja det er noget af en jungle må man sige, men jeg har brugt meget tid på at finde info på printhovedet inden jeg bestilte det, så det skulle være det rigtige. What dælen do I do.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. april 2020 - 17:45 #4
Er ikke ekspert på Canon printere. Har altid brugt HP.
Kan dog godt forstå din frustration med alle de patroner du har til den.
Det gamle hoved brugte også kompatibel patroner fra samme leverandør uden problemer?
Avatar billede goonerkim Mester
20. april 2020 - 17:51 #5
Tak for at du forstår, ja jeg har brugt fra samme forhandler i årevis, og fra samme bestilling, bestilte en stor mængde, som jo som sagt ikke er udtømt endnu. Jeg må nok bare indse at printeren nu er død, så derfor de andre spørgsmål i oplægget. Af printere der bruger samme patroner fandt jeg:
Canon Pixma MX 720
Canon Pixma MX 725
Canon Pixma MX 920
Canon Pixma MX 925
Canon Pixma MG 5400
Canon Pixma MG 5450
Canon Pixma MG 5500
Canon Pixma MG 5550
Canon Pixma MG 5600
Canon Pixma MG 5650 / White
Canon Pixma MG 5655
Canon Pixma MG 6300
Canon Pixma MG 6350
Canon Pixma MG 6400
Canon Pixma MG 6450
Canon Pixma MG 6600
Canon Pixma MG 6650
Canon Pixma IX 6800
Canon Pixma IX 6850
Canon Pixma MG 7100
Canon Pixma MG 7150
Canon Pixma IP 7200
Canon Pixma IP 7240
Canon Pixma IP 7250
Canon Pixma MG 7500
Canon Pixma MG 7550
Canon Pixma IP 8700
Canon Pixma IP 8750

Men kan ikke finde en forhandler der stadig fører nogle af disse modeller.
Avatar billede goonerkim Mester
20. april 2020 - 18:00 #6
.... Eller det kan jeg måske, men ikke multifunktion, kan finde en fotoprinter 8750 som siges at bruge samme patroner, men den er meget dyr og så skal jeg tilmed give afkald på multifunktion, og uden scanner så er jeg sgu nok skilt næste uge :O
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. april 2020 - 19:32 #7
Jeg har fundet noget her der måske kan være en hjælp:

https://www.danskprinterservice.dk/?gclid=EAIaIQobChMIy-jc6cP36AIVC6WaCh3v8AApEAMYAyAAEgKxPPD_BwE

Jeg kan absolut godt forstå, at du ærgrer dig, når du har 100 patroner der i realiteten er uanvendelige.
Avatar billede supportsiden Professor
20. april 2020 - 22:21 #8
Ja undskyld mig :-) Men hvis man har brug for så mange patroner / udskrifter, har man så ikke valgt en forkert printer ? Jeg tror heller ikke at sådan en printer kan klare så mange patron skift, da der er et overløb til farve som vil løbe fuldt (og det er måske det der er problemet)
Nå men min tidligere Canon Pixma kom ud med en fejl på printerhovedet. Jeg fandt en beskrivelse på Youtube der beskrev hvordan man med en reset og noget rensning af overløb kunne komme ud af det. Kan ikke huske printermodellen.
Jeg vil til enhver tid anbefale originale og separate printpatroner. Har set for mange printere ødelagt af de uoriginale samt garanti ophørt.
og ellers :
https://www.epson.dk/for-home/ecotank
Avatar billede goonerkim Mester
21. april 2020 - 00:25 #9
ErikHG
Tak for svaret, jeg tror at sende en defekt printer til reparation bliver for dyrt, og har jo som skrevet allerede skiftet printhovede uden held, det er nok nærmere en af de andre nævnte ting jeg håber at finde svar på.
Avatar billede goonerkim Mester
21. april 2020 - 00:32 #10
Supportsiden.
Du skal da ikke undskylde, du har ret til din mening ligemeget hvad den så ind måtte være :)
Eftersom printeren nu er helt død så vil en rensning nok ikke hjælpe det store :)
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. april 2020 - 16:41 #11
Her er en Canon printer 6350 multifunktion - denne er nævnt i rækken af printermodeller du har sat ind i #5

https://www.dba.dk/fotoprinter-canon-mg6350/id-1065171703/
Avatar billede goonerkim Mester
21. april 2020 - 17:14 #12
ErikHG
Fedest! Jeg har taget kontakt til sælgeren, håber det lykkes, mange tak for hjælpen! :)
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. april 2020 - 18:30 #13
Velbekomme :-)