Avatar billede Jjn Mester
21. april 2020 - 11:35 Der er 6 kommentarer

"varekort"

Hej,

Kan der ud fra en vareliste med div. info og stregkode oprettes et printvenligt "varekort" med kun nogle af informationerne ?

Mvh J
Avatar billede Paulius Novice
21. april 2020 - 14:02 #1
en mulighed vil være at opsætte en udskriftsområde, hvis kolonnerne som skal printes står i ved siden af hinanden, det gøres ved at trykke "sidelayout" ; "udskriftsområde" ; "angiv udskriftsområde".

alternativet, som er nok smartest, kan du jo lave en makro som flytter de nødvendige kolonner over i et nyt faneblad og derefter kan du printe derfra.
Avatar billede kim1a Ekspert
21. april 2020 - 19:18 #2
Jeg ville lave en anden fane med den opsætning du ønsker. Så vil jeg vælge en nøgle (f.eks. varenavn eller stregkoden) som så er mit opslag for at finde resten af informatioerne.

På den måde kan du skrive i A1: Varenummer
I B1 skal du så vælge varenummer, enten med en foruddefineret liste, eller også fri indtastning (eller måske stregkodescanner)

Så kan du i C1 f.eks. skrive:
=lopslag(B1;[tabellen med dine varer];2;falsk)

Formlen slår B1 op i den tabel du angiver, kigger efter værdien i forreste kolonne og returnerer data to kolonner ved siden af.
Avatar billede Jjn Mester
22. april 2020 - 10:17 #3
Jeg ville gerne have følgende med sat op i følgende rækkefølge:

Varenummer
Varetekst
min. lager
Stregkode

Jeg syntes ikke umiddelbart jeg kan få den til at trække over fra ark 1.
Avatar billede Jan K Ekspert
22. april 2020 - 10:58 #4
LOPSLAG er løsningen som anført i #2.

Hvis du vil have dine informationer i A, B, C og D kolonnerne i varekortet, og Varenummeret i A-kolonnen i varelisten kan dit LOPSLAG se ud som følger

=LOPSLAG(A2;Vareliste;x;FALSK)

hvor vareliste er det område i det første ark, der indeholder dine data og x repræsenterer nummeret på den kolonne, du vil have tilbage. Denne formel skal stå i hver af kolonnerne B til D i arket med varekortet med skiftende kolonnenummer.
Avatar billede Jan K Ekspert
22. april 2020 - 10:59 #5
Der kan dog være et problem med stregkoden, hvis den er sat ind som et billede.
Avatar billede Jjn Mester
22. april 2020 - 11:22 #6
Okay jeg må prøve igen 👍