Avatar billede htx98i17 Professor
22. april 2020 - 11:54 Der er 5 kommentarer

Modtager ikke alle emails

Hej

De seneste 14 dage har jeg ikke modtaget alle de emails jeg skal modtage. Og det jeg har lagt mest mærke til er ordrebekræftelser fra elgiganten.dk, puzzleprint.com, Ikea.dk og av-cables.dk

Jeg modtager "alt andet" fra alle mulige afsendere.

Jeg har tjekket spam-mapper og jeg har tjekket spam-filtre (der er ikke nogen spam-filtre aktiveret)

Jeg har mit domæne hos netplads.dk (samme som gratisdns) og jeg har dns ved gratisdns.dk

Hvad dælen kan der være galt?
Avatar billede INK Ekspert
22. april 2020 - 13:36 #1
Når du skriver, at du har checket spam mapper, formoder jeg du taler om mapper på din webmail og ikke blot i en mailklient på din pc? Ligeledes, at der ikke er spamfiltre på webmail.
Avatar billede htx98i17 Professor
22. april 2020 - 13:52 #2
tak for svar,

Ja, men jeg kører IMAP så der er de samme mapper.
Jeg har tjekket spamfiltre på serveren og spamfilter/regler på computeren. Der er ikke sat nogen op nogen af stederne.¨

Har du andre bud?
Avatar billede INK Ekspert
22. april 2020 - 14:03 #3
Hvordan ved du, at der er sendt disse mails til dig fra nævnte firmaer? Er det noget de påstår eller har du set beviser. Kunne det tænkes der var en tyrkfejl i den angivne mailadresse? Hvis du selv har angivet mailadressen, så kunne du jo én gang have ramt forkert på tasten. Browseren har så gemt fejlen, og måske gentaget den ved næste handel. Ellers har jeg ikke andre bud 😀
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
22. april 2020 - 14:06 #4
Er du 100% sikker på at emailadressen er korrekt i din profil hos elgiganten m.m.?

Nogle steder logger man ind med selvvalgt emailadresse og kodeord. Der kan dog godt være en anden emailadresse indtastet i din profil under kontaktoplysninger, som firmaerne bruger til at sende deres ordrebekræftelser m.m.

Den fejl har jeg selv lavet, for man kan åbenbart godt glemme at login ikke er den registrerede kontaktadresse.
Avatar billede htx98i17 Professor
22. april 2020 - 14:30 #5
ja selvfølgelig sender de ordrebekræftelser.

Og ja jeg er sikker på at de har den rigtige emailadresse for jeg har spurgt to af dem og  de andre to har jeg fået mails fra ved opdatering af ordren... og nogle af dem har jeg også fået mails fra ifbm at de svarer på min supportforspørgsel, så det er ikke fordi at en af serverne resolut ikke kan bruge min emailadresse.

Ved ikea brugte jeg min gamle profil som har min emailadresse, og det samme med elgiganten.

Det er bare sjovt at det lige er 4 ordrebekræftelser (og måske emails som jeg ikke har regnet ud jeg mangler) inden for 14 dage....