Avatar billede Peter S Novice
24. april 2020 - 13:17 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

HDMI port registrerer ingenting

Hej!

Jeg købte for en uges tid siden en spritny computer med tanken om, at jeg kunne have flere skærme tilkoblet. Der sidder to HDMI-porte i computeren, men mit problem er, at den kun registrer skærmen tilkoblet den ene port. Jeg har prøvet at bytte rundt med mine skærme, og jeg har prøvet kun at anvende den ene port med samme resultat. Der registreres ingenting.

Hvad gør jeg?

Hilsen Peter
Avatar billede Rune1983 Ekspert
24. april 2020 - 13:27 #1
Under skærminstillinger ... skal du ikke sige udvid skrivebord?
Avatar billede Pyrros Novice
24. april 2020 - 13:47 #2
Hej Peter

Jeg kunne godt mistænke at det skyldes problemer med drivere. Har du prøvet at troubleshoote? Hvilke drivere har du hentet?
Avatar billede Peter S Novice
24. april 2020 - 13:50 #3
Hej Rune,

Under "flere skærme" står der, at den ikke registrerer skærmen (det kan selvfølgelig kun ses, når jeg har den ene skærm tilkoblet).

Hilsen Peter
Avatar billede Peter S Novice
24. april 2020 - 13:50 #4
Hej Pyrros,

Nej, faktisk ikke - jeg ved ikke, hvad det skal sige i praksis. Og jeg har ingenting hentet :)
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2020 - 13:56 #5
Er HDMI placeret på både et eksternt kort, og på selve bundkortet?
Hvis dette er tilfældet, så skal du muligvis aktivere det interne kort i BIOS når du har et eksternt kort i. Som default vil jeg mene det interne bliver deaktiveret når et eksternt puttes i pci stikket på bundkortet.
Avatar billede Peter S Novice
24. april 2020 - 14:00 #6
@220661

Ja, det er det.

Har du evt. en foretrukken video-guide til det, så jeg kan forsøge? Og tak for svaret!
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2020 - 14:07 #7
#6 Velbekomme :-) Nej det har jeg desværre ikke.
Det kræver som et minimum at man ved hvilket bundkort der er i pc og hvilken bios den kører. Der er jo genveje til at komme i bios man typisk lige ser på det 1 opstart billede. Det er typisk delete eller F1 F2 taste lige som man har startet pc man trykker gentagne gange på tasten.

Og jeg kan med det samme sige jeg ingen erfaringer har med UEFI BIOS som din pc kører med. Mine computere her er lige udenfor denne type bios. Men kan du ikke selv finde ud af det beskriv alligevel hvilket bundkort der er i.
Speccy er god til at oplyse sådanne ting: https://www.ccleaner.com/speccy/download
Avatar billede Peter S Novice
24. april 2020 - 14:14 #8
Jeg har købt denne fra Komplett: https://www.komplett.dk/product/1139754/pc-tablets/komplett-pc/komplett-gamer/komplett-entry-gaming-pc

Jeg er også inde i BIOS nu, men jeg kan simpelthen ikke finde noget som helst sted, hvor jeg kan aktivere porten..
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2020 - 14:18 #9
https://www.youtube.com/watch?v=0BoktTdEZFE
Kan video her være behjælpelig?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2020 - 14:20 #10
Du skal formodentligt in i "Advanced" settings for at løse det.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2020 - 14:23 #11
"Nvidia kontrolpanelet" er der muligheder der?
Avatar billede hjolsen Ekspert
24. april 2020 - 14:23 #12
Avatar billede Peter S Novice
24. april 2020 - 14:52 #13
Hmm, mit bios ser ikke 1:1 ud som på videoen, og jeg kan ikke finde indstillingen.... jeg må nok have fat i en adapter!