Avatar billede thunderbearz Nybegynder
28. august 2001 - 20:23 Der er 34 kommentarer

BIG PROBLEMS...!

jeg har et problem af de større på min pc : For ½ måneds tid siden begyndte pc´en at mene at der var for lidt plads på min pc, nå... Så gik jeg i gennem en MEGA-rensning af spil o.s.v og kom så op på 1.5 gb plads, så tænkte jeg at der nok ikke ville ske mere ved det... MEN !!! Nu kommer den besked igen og alt hvad jeg har hentet siden er en firewall, og et virtuelt akvarie der hedder DALIworld... Er der noget galt i registrerings-databasen eller hvad?? 50 point til den der kan give mig korrekt hjælp.......
/Thunderbearz
Avatar billede lauer Nybegynder
28. august 2001 - 20:31 #1
Du har sikkert bare slettet mapper på drevet..?!?
det er ikke så smart. Det er bedst hvis du går ind i Kontrolpanel, og vælge tilføj/fjern programmer.
lige nu tror windows stadig at dine programmer/spil er på computeren, og derfor kommer der fejl.
Avatar billede thunderbearz Nybegynder
28. august 2001 - 20:32 #2
Det gjorde jeg tidligere, ja... Men det er jo for sent at rette op på nu, da der jo vil komme en fejl-meddelse om at den ikke kan finde standard-mappen...
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2001 - 20:32 #3
Hm... prøv en defragmentering.

Måske skulle du prøve at hente nogen programmer som sletter en masse *.tmp filer osv osv på HD\'en.

www.download.dk - jeg finder lige et til dig.
Avatar billede lauer Nybegynder
28. august 2001 - 20:36 #4
Jeg vil nok foreslå dig at at installere windows om igen... det er nok den bedste løsning jeg kan give dig.
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2001 - 20:37 #5
Prøv den her:

http://www.download.dk/prog/info.asp?prog=287&selOS=Windows

Det rydter godt op på din HD for dig, og prøv derefter en defragmentering... Finder også lige et program som kan gøre det lidt hurtigere! :)
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2001 - 20:38 #6
En anden ting? Har du ICQ?

Prøv så at gå ind i ICQ mappen og åben DBconvert.exe og konverter din ICQ history.
Avatar billede thunderbearz Nybegynder
28. august 2001 - 20:39 #7
ja, jeg har ICQ. Hvad gør det med history da??
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2001 - 20:41 #8
Den sletter en hel del af din history, da den ligger og fylder på din HD.

Noget andet er... hvor mange drev har du delt din harddisk op på?
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2001 - 20:49 #9
http://download.cnet.com/downloads/0-10106-100-4376195.html

Brug det program der til at defragmentere din computer med...
Avatar billede thunderbearz Nybegynder
28. august 2001 - 20:49 #10
kun A, C og D og så har jeg netværk med en anden her hjemme (men ikke noget netværks-drev)
Avatar billede thunderbearz Nybegynder
28. august 2001 - 20:50 #11
defragmentere. Hvad vil det sige??
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. august 2001 - 21:07 #12
Tag egenskaber for f.eks. C: drevet og vælg fanebladet nr. 2, lav først en skanning og derefter en defragmentering.
Inden du gør det skal du fjerne alle .tmp filer og tømme skraldespanden (Recyclebin) og så går du igang med skanningen og defraggen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. august 2001 - 21:08 #13
Bagefter kan du tage de andre drev.
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2001 - 21:08 #14
Det vil sige at du komprimerer alle filerne på din harddisk, og dem som ligger spredt rundt omkring på computeren, bliver samlet.

Bare hent det program som jeg gav dig link til her før... og brug det. Det tager ca. 2-3 timer.
Avatar billede thunderbearz Nybegynder
28. august 2001 - 21:11 #15
Så får du formentlig først accepteret i morgen, hvis det tager 2-3 timer....
Avatar billede thunderbearz Nybegynder
28. august 2001 - 21:16 #16
Skal jeg virkelig slette ALLE *.tmp filer???
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. august 2001 - 21:39 #17
Ja, du kan ikke bruge tmp filer til noget.
Sæt den til at defragge i nat, imorgen har du en velfriseret PC, der gerne skulle være blevet hurtigere ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. august 2001 - 21:41 #18
Tryk på Windows tasten+F så kan du søge filerne ved i søgefeltet at skrive *.tmp, du kan for den sags skyld også fjerne alle *.bak filer, de bruges heller ikke mere!
Avatar billede thunderbearz Nybegynder
28. august 2001 - 21:49 #19
jamen jeg vil skyde på at der er over tusind tmp-filer det vil ca. tage 4-5 minutter at ramme alle dem ind....!
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. august 2001 - 21:57 #20
Kan du så få dem ud ;o)

De er totally useless

Når du har dem i højre felt peger du på en af dem, trykker på Ctrl+A så makeres hele banden, så trykker du på Delete og holder din Shifttast og bekræfter sletningen.
At holde Shifttasten nede men man sletter gør at det ikke lander i skraldespanden som du skal tømme bagefter!
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. august 2001 - 21:59 #21
Det er ikke så meget antallet der fylder, men de ligger spredt udover hele din harddisk og det tager tid for systemet at finde programstumper rundt omkring, når du har defragget HD er programmer m.m. pænt samlet og det går hurtigere for systemet at finde filerne.
Avatar billede thunderbearz Nybegynder
28. august 2001 - 22:01 #22
jeg fandt lige ud at der var 7641 tmp-filer før jeg slettede dem...!
Avatar billede gizkor Nybegynder
29. august 2001 - 12:47 #23
Få fat i programmet CLEANSWEEP, det kan både slette indholdet af samtlige temp-mapper samt rense ud i din registreringsdatabase.
Avatar billede thunderbearz Nybegynder
30. august 2001 - 14:24 #24
der er desværre ikke noget af det der har virket...!
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. august 2001 - 14:30 #25
Prøv med Regclean, det kunne måske hjælpe!
Avatar billede thunderbearz Nybegynder
30. august 2001 - 16:09 #27
Retaxes >>det virkede heller ikke
Alle >> Problemet med at den går ned af og ned af er nu overstået, men stadigvæk er der alt for lidt plads, i det jeg slettede det spil der fyldte 1.5 GB (Diablo II) for ½måned siden og har slettet alt hvad jeg har hentet siden...! Så hvis I har en ny løsning ville det være dejligt og den som kommer med løsningen render med alle pointene, hvis I ikke har det, tager jeg enten pointene selv, eller deler lige over mellem jer.
Avatar billede thunderbearz Nybegynder
30. august 2001 - 16:10 #28
(der er kun 332 MB plads) og jeg vil gerne kunne spille Diablo II igen......
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. august 2001 - 16:14 #29
Det var sq ikke meget plads, godt du ikke bruger win2¨k, den skal have plads til at brede sig. HD er billige for tiden!
Avatar billede thunderbearz Nybegynder
30. august 2001 - 16:45 #30
Retaxes >> ja, det ved jeg skam godt, så der må jo være et eller andet galt.... Siden den ikke vil ryge op ad igen!!!
Avatar billede thunderbearz Nybegynder
30. august 2001 - 17:00 #31
Hvis ikke der er svar indenfor 24 timer, accepterer jeg mit eget svar, og laver et nyt spørgsmål
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. august 2001 - 19:43 #32
Prøv at ændre din swapfil evt. del den på 2 drev!
Avatar billede gizkor Nybegynder
31. august 2001 - 12:13 #33
gør som machomann siger.... reinstaller skidtet!
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2001 - 12:56 #34
Det med bare at lave et nye spørgsmål, _må_ du ikke, og hvad skulle det også hjælpe. Hvor svært kan det være at ryde op på en HD?