Avatar billede Maj-Britt Novice
07. maj 2020 - 19:38 Der er 5 kommentarer

origin/EA konto

Er der nogen der ved hvordan man får origin/EA konto til at åbne uden ADMIN rettigheder, (og dermed kan spille SIMS uden admin rettigheder) og evt også ved hvordan man får Roblox og MovieStarPlanet til at virke uden admin rettigheder?

Indtil fornyligt virkede Origin kontoen fint når min datter loggede ind som sig selv, men nu kræver den at det køres som admin - hvilket jo lidt ødelægger det faktum at hendes maskine er sat op til ikke at have admin rettigheder, til at køre sikkerhedsmæssigt både online , tidsmæssigt osv som et barn.

Det virker ikke særligt gennemtænk at man som ansvarlig forælder der vil opsætte sikkerhed på udstyret ikke kan gøre det fordi børnene så ikke kan spille deres spil???
Avatar billede Slater Ekspert
07. maj 2020 - 20:23 #1
Der er ikke noget ved Origin der kræver at den startes som admin. Jeg har lige tjekket med den seneste version selv, det er ikke ændret.

Kan det evt. være noget af det sikkerhedshalløj du har installeret, der blokerer noget, så den har behov for adminrettigheder?
Avatar billede puren Ekspert
07. maj 2020 - 20:23 #2
tro ikke der er andre muligheder end at lave en konto 2 til hende som har admin rettigheder, og når kun løber på noget som skal bruge admin har hun en kode til det..

hvem har lovet at dig at det skulle være gennemtænk ??
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2020 - 21:03 #3
Dette vil altid være der hvis man har lavet en beskyttet miljø som standard bruger ikke har nogen administrator rettigheder for. Når der ikke angives tilladelse, vil dette altid forekomme, medmindre du som administrator rettighed fjerner dette væk at den ikke skal startes med administrator rettighed, eller at den altid starter med administrator rettighed.

Et spil under alle omstændighed skal have privilegium rettighed for at kunne starte på en enhed. For den henter data frem og tilbage fra C:-drev til selve funktionaliteten af spillet. Standard bruger eller børne konto har ikke dette rettighed for en dette miljø, medmindre dette styres af en værktøj og give dette tilladelse eller begrænsning rettighed til at starte fra, uden yderligere indsats som at indtaste brugerkonto og adgangskode for at bekræfte med administrator rettighed man selv har på den miljø.

Er dette lavet som lokalt bruger kontro, måske kan dette højreklikkes på hurtig genvejen for spillet og derefter Egenskaber, trykke på Genvej faneblad, derefter Avanceret, her kan der indsættes flueben 'Kør som administrator' og indtaste sit eget brugernavn og adgangskode. Dette burde være nok til at starte den uden yderligere indsats fremover.

Eller er konto delegeret hen over Microsoft Familiegruppe, måske kan man kigge yderligere på om man kan spotte spillet på Begrænsninger.

https://account.microsoft.com/family/about?lang=da-DK

Held og lykke, springer over ved at hoppe af tråden.

Hvis du mangler yderligere hjælp, vil min forslag være at producere billeder eller optagelse og dele det hen over midlertidigt delings-sites tilbage til dette tråd med adressen tilbage her, så man bedre kan tage stilling hvad du mener om din forespørgsel. Lige udmiddelbart kan der forestille hvad som helst.
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2020 - 21:09 #4
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2020 - 21:09 #5