Avatar billede Thefae Praktikant
08. maj 2020 - 22:31 Der er 5 kommentarer

Chromecast HBO Nordic: Undertekster forsvinder delvist

Hej, mine HBO undertekster er placeret så lavt på tv skærmen, at man kun kan se øverste halvdel af 2. linje.
Problemet er der ikke når man ser noget direkte i appen, kun på tv'et. Jeg har prøvet det på 2 forskellige tv med chromecast, problemet er der på begge. Det er opstået for nyligt, og er ikke afhængig af hvad man ser. Fejlen findes både når jeg caster fra android mobil og tablet.
Avatar billede puren Ekspert
09. maj 2020 - 00:25 #1
er det galt med andet end HBO??
Avatar billede 220661 Ekspert
09. maj 2020 - 08:06 #2
Har ikke erfaring med Chromecast, men hvis ikke du kan justere det der, har du måske en "screen" knap eller lignenede på fjernbetjeningen, hvor du kan få teksterne op så de bliver synlige.
Avatar billede Thefae Praktikant
11. maj 2020 - 08:56 #3
Hej, tak for jeres tid.
Det er ikke et problem med fx Netflix eller TV2 play. Så det sker kun ved Chromecast-HBO combi, og begge TV er i øvrigt Samsung smart tv over 5 år gamle. Og fejlen hat været der under en måned.
Avatar billede puren Ekspert
11. maj 2020 - 13:36 #4
så kan man jo udelukke at fejlen er forkert indstilling på tv og der er ikke så mange indstillinger i en chromecast, så fejlen tyder på at det er skævt hos HBO så tag en snak med deres kundeservice
Avatar billede kurtba Ekspert
11. maj 2020 - 23:01 #5
Det er et kendt problem, efter at Chromecast er blevet opdateret  for ikke så længe siden. Jeg har lige konstateret, at det også sker fra min android tlf. HBO har oplyst, at de sammen med google arbejder på at løse problemet.
https://support.google.com/chromecast/thread/45612016?hl=en