Avatar billede LBP Juniormester
11. maj 2020 - 15:10 Der er 14 kommentarer

HVIS til ny fane

Hej,

En der er skarp med en formlet for:

HVIS "x" da flyt til fane "1"

/LBP
Avatar billede thomas_bk Ekspert
11. maj 2020 - 15:16 #1
Det må du vist uddybe noget mere?

'Hvis' formlen flytter ikke umiddelbart data.
Avatar billede LBP Juniormester
11. maj 2020 - 15:19 #2
Hej Thomas,

Tak for dit svar.

Jeg uddyber lige:

Vil gerne have en "hovedfane", hvor jeg lister nogle linjer med data.
Jeg har så for hver linje note 1, 2 og 3.
Vil gerne at når der står noget i note 1, at hele linjen flyttes over til"notefanen" for på den måde at kunne uddele linjer og holde "hovedfanen" fri for unødig info men samtidig gemme data i "notefanen".

Håber det giver mening og om det overhovedet kan lade sig gøre.

/LBP
Avatar billede thomas_bk Ekspert
11. maj 2020 - 15:22 #3
Det kan fint gøres ved hjælp af en makro.

Har du brug for inspiration til hvordan du selv kan skrive koden i vba?
Avatar billede LBP Juniormester
11. maj 2020 - 15:27 #4
Hej igen,

Jeg har selv meget lidt erfaring med makro så hvis du har tålmodigheden, vil jeg være meget taknemmelig.

/Lause
Avatar billede store-morten Ekspert
11. maj 2020 - 15:32 #5
Har du tænkt på om "Filter" kan bruges?
Avatar billede LBP Juniormester
11. maj 2020 - 15:38 #6
Store-Morten,

Tak for svar.

Kan denne funktion også bruges når jeg vil have flytter hele linjer fra ét ark til et andet, hvis værdi i specifik felt?

//Lause
Avatar billede store-morten Ekspert
11. maj 2020 - 15:42 #7
Nej, du har din "hovedfane" hvor du med "Filter" skjuler det du ikke ønsker at se.
F.eks. skjules alt der ikke er mærket: Note 1
Avatar billede LBP Juniormester
11. maj 2020 - 15:46 #8
Ja den mulighed har jeg også kigget på men det mest optimale ville være synlig inddeling i separate faner, hvis det giver mening?

//LBP
Avatar billede store-morten Ekspert
11. maj 2020 - 15:53 #9
Jo, det giver god mening, hvis det er det du ønsker : -)
Jeg har bare ikke denne løsning ; -)
Avatar billede thomas_bk Ekspert
11. maj 2020 - 17:56 #10
Jeg vil foreslå at du laver en excel fil med et eksempel og uploader den et sted online hvorfra den kan hentes.
Hertil beskrives helt konkret den funktionalitet du ønsker.
Husk når det skal programmeres er det nødvendigt at du er 100% konkret omkring virkemåden.
Avatar billede Henrik Praktikant
11. maj 2020 - 23:04 #11
Forstår ikke helt hvad problemet er? kan du uddybe lidt mere?

- Henrik
https://Datehub.dk
Avatar billede LBP Juniormester
12. maj 2020 - 09:02 #12
Hej Thomas,

Se link til eksempel "LBP - Eksempel".

http://www.filedropper.com/lbp-eksempel_1

Håber det er detaljeret nok.

//Lause
Avatar billede thomas_bk Ekspert
12. maj 2020 - 09:17 #13
Jeg har umiddelbart svært ved at forstå eksemplet.

Umiddelbart ser det ud til at du i alle ark har bevaret det der i første ark er række 3, 4 og 5. Men er det forskellige hvilke rækker der skal overføres til de forskellige ark...?
Opdater gerne dit eksempel hvis det bør være anderledes.

Jeg forstår heller ikke åben/låst?
Avatar billede LBP Juniormester
12. maj 2020 - 10:00 #14
Det er nok også lidt specifikt og ikke sikkert det kan lade sig gøre men jeg forsøger lige at uddybe:

- Linjer i Ark-1 med anført data i række "D" overføres til Ark-2
- Linjer i Ark-2 med anført data i række "E" overføres til Ark-3
- Linjer i Ark-3 med anført data i række "F" overføres til Ark-4
- Alle linjer i hvilket som helst ark, hvor data er anført i "G" skal altid kunne overføres til Ark-4.
- ÅBEN: Brugeren kan skrive i rykkerne i det specifikke ark
- LÅST: Bruger kan IKKE skrive .....-......

/LBP