Avatar billede MrChiliped Mester
13. maj 2020 - 21:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ingen adgang til via mobiltelefon?

Halløjsa.

Jeg står med lidt af et problem. Jeg spiller i et band, hvor vi bruger digital mixer opkoblet til netværk, således at hvert enkelt bandmedlem selv kan styre sin lyd.

Mixeren er fast kablet via LAN til en trådløs router, og kan tilgåes fra trådløse enheder via WiFi. Jeg har alting til at køre problemfrit på min private router herhjemme. Der kan jeg tilgå mixeren, trådløst, på min bærbare PC. Ligeledes kan jeg tilgå mixeren via mobiltelefon, gennem en app, hvor mixerens IP-adresse tastes ind. Alt virker som det skal.

Nu har jeg så købt en trådløs router til at have stående i øvelokalet.
Den er opsat fuldstændig, (så vidt jeg kan se), som min private router. Over denne router kan jeg også tilgå mixeren trådløst, via min bærbare PC, men jeg kan ikke få forbindelse via min mobiltelefon?
Begge routere er sat op til at køre både 2,4GHz og 5GHz.

Min private router er en D-Link DIR-842 AC 1200.
Den nye router til øvelokalet er en Netgear AC 750
Avatar billede posten Ekspert
14. maj 2020 - 02:19 #1
den kode du bruger for at logge på må IKKE  ha de danske bokstaver i sig : æøå
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. maj 2020 - 11:59 #2
...og du kobler din mobiltelefon på det nye WiFi i øvelokalet?
Avatar billede MrChiliped Mester
15. maj 2020 - 12:53 #3
Posten: Det har den heller ikke...

CRKrogh: Det gør jeg. (Dog ikke i øvelokalet, da jeg laver opsætningen af Router herhjemme.) Begge routere står i samme rum. WiFi-netværkene er benævnt forskelligt, (af åbenlyse årsager), men ellers er de sat ens op...
Avatar billede MrChiliped Mester
16. maj 2020 - 23:58 #4
Problem løst...

Jeg har åbenbart en meget mistroisk telefon der udbeder sig en bekræftelse på at jeg vil bruge et netværk uden internet-forbindelse. Og den lille dialog-boks havde jeg misset da den forputtede sig i en menulinje.