Avatar billede lail Forsker
18. maj 2020 - 08:49 Der er 5 kommentarer

kontrolelementer alternativknapper

Hej

Jeg har et sæt alternativ knapper
De er i et område der foldes ud og ind
Når området er foldet ud er de i linie 159
Men når der foldes ind flytter altenativknapperne udenfor cellen feks linie 161

Hvordan låser jeg dem til cellerne. Synes jeg har forsøgt med alle indstillinger??

LN
Avatar billede thomas_bk Ekspert
18. maj 2020 - 10:41 #1
Hvis du højreklikker på knappen og vælger 'format control' (på engelsk) så er der en 'properties' fane. På denne vælges "don't move or size with cells'.
Avatar billede lail Forsker
18. maj 2020 - 15:25 #2
Har forsøgt men det virker ikke
Avatar billede Jan K Ekspert
18. maj 2020 - 16:34 #3
Hvis du har kontrolelementer i rækker, der skjules, vil kontrolelementerne ikke blive skjult, men forblive på den relative placering, de oprindeligt havde. Så hvis du skjuler linjer over kontrolelementerne, vil de blive flyttet ned.
Avatar billede lail Forsker
19. maj 2020 - 08:42 #4
Ja det er det der sker - er der en anden metode der kan benyttes

LN
Avatar billede Jan K Ekspert
19. maj 2020 - 14:05 #5
Ikke så vidt jeg ved, men måske kan andre hjælpe?