Avatar billede Bob551 Praktikant
19. maj 2020 - 12:29 Der er 3 kommentarer

Hjælp til VBA opgaver

Hej

Nogen der kan hjælpe med vba opgaver. Evt lave dem mod betaling?

Vh

Bob
Avatar billede thomas_bk Ekspert
19. maj 2020 - 12:40 #1
Det er der helt sikkert.
Men du bør skrive lidt mere konkret om opgaven for at nogen kan svare.
Avatar billede Bob551 Praktikant
19. maj 2020 - 13:03 #2
Jeg sidder igang med en visuel case opgave hvor jeg skal:

"Opret en/flere subs/funktioner der, ved tryk på en knap på inddateringsarket, kontrollerer om den indtastede patient findes i forvejen. Hvis patienten ikke findes i forvejen, skal denne oprettes i systemet. Hvis patienten allerede findes i systemet, er det vigtigt at systemet undersøger om patientens navn og postnummer stemmer overens med patientens CPR-nummer. Hvis det inddaterede navn og postnummer ikke stemmer overens med de kendte informationer, skal brugeren bekræfte at disse informationer opdateres til de nyligt inddaterede oplysninger."

Ud fra nogle data jeg har fået, derudover er der et par opgaver i samme stil som skal løses.
Avatar billede Jan K Ekspert
19. maj 2020 - 14:34 #3
Prøv med denne kode:

For Each c In Range("B:B").Cells
    If IsEmpty(c) Then
        If Not IsEmpty(c.Offset(0, 1)) Then
            c.Value = 45
        Else
            Exit Sub
        End If
Next

Ret den selv til til dine egen ark og områder.