Avatar billede groyk Novice
23. maj 2020 - 14:38 Der er 6 kommentarer

Ny server hardware til proxmox

Jeg vil til at installere en ny proxmox server, der skal hoste op til 5 maskiner.

Jer tænker 4 stk. 1tb ssd diske og en processor der kan bruges til virtualisering.

Tænker at køre zfs så har ikke brug for raid. (tror jeg ikke)

Nogle forslag?

Hvis muligt, vil jeg gerne pakke det ind i et ITX kabinet.
Avatar billede puren Ekspert
23. maj 2020 - 14:47 #1
hvorfor ikke bare køre en fuld gemnemtestet VMware ESXI?
Avatar billede groyk Novice
23. maj 2020 - 15:46 #2
Tænker også den skal bruge noget hardware :-)

Det er et krav at serveren står lokalt, og de fleste klienter er CentOS, hvorfor jeg tænker Proxmox er et godt valg.

Jeg er ny i viaturlisering og er blevet anbefalet Proxmox.

Jeg har kun brugt VirtualBox til testformål.
Avatar billede puren Ekspert
23. maj 2020 - 16:02 #3
hvad skal den trække??
Avatar billede groyk Novice
23. maj 2020 - 16:14 #4
- Mailserver
- Intranet webapplikation (10-20 brugere)
- Filserver (CAD data og andet)
- Måske webside (Kun virksomhedens egen)
- CUPS Printserver
- Andet der ikke er kortlagt endnu.

I dag kører alt på 1 server I7 - 32gb ram - 2xSAS 10.000 diske med 640gb. plads (RAID 1)
Avatar billede puren Ekspert
23. maj 2020 - 16:43 #5
web/mail server havde jeg aldrig hosted selv, for meget bølv og lortet ikke virker så er der en masse folk der ikke kan arbejde, hvad koster det? og så er der hele sikkerheds aspektet i det og få sølle 19 kr/mdr

hvad angår hardware havde jeg nok taget sådan en https://www.servershop24.de/en/server/hp/dl-series/hp-proliant-dl380e-gen8-server-2x-xeon-e5-2450l-8-core-1-80-ghz-16-gb-ddr3-ram-2x-300-gb-sas-10k/a-119434/
til 3800 hvilket jeg ikke syntes er slemt

men personligt så havde jeg nok bare fået hosted min server ude i byen med en hosted VPS og så bare brugt en OpenVPN på den kørt det transperant i routeren
Avatar billede groyk Novice
29. maj 2020 - 23:50 #6
Takker for forslaget, men tror det bliver en hjemmebygget en. der kommer til at køre en Java applikation der kræver noget CPU kraft.

Overvejer denne.
http://www.computersalg.dk/addfromlink/be5b7658-6b6e-440e-b786-7a0297a3f746