Avatar billede Maja Praktikant
25. maj 2020 - 19:10 Der er 22 kommentarer

DR app på Samsung tv

Jeg har fået nyt Samsung tv og kan ikke finde DR appen under apps. Nogen der ved hvordan man gør?
Avatar billede nopsen Ekspert
25. maj 2020 - 19:14 #1
du skal være logget på med en samsung konto for at få adgang til alle apps.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2020 - 19:32 #2
Understøttelse til nyere smart tv med digital beskyttet rettighed er ikke noget der ikke er videre udviklet, eller HbbTV ikke noget der understøttes specielt med smart tv ud tv udviklerne. DR.DK påstår at de arbejder på det sidste 4-5 år siden nu. Og før var det ikke understøttet længere.
1) https://dr.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1797/
2) https://dr.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1573/

Det der understøttes er browser Chrome, iPhone, iPad, Android
3) https://www.dr.dk/service/drs-apps

Næste gang vil vi opfordre om at kontakte DR om disse, da de selv står for disse tilgængeligheder. Og hvad angår andre produkter, er der også support for disse.

Her er kontakt oplysninger til DR, hvis har nogen andre spørgsmål, er at rette henvendelse til dem om.
4) https://dr.custhelp.com/app/ask_step_1/p/90

Her er tråden til kontakt oversigt
5) https://dr.custhelp.com/
Avatar billede Maja Praktikant
25. maj 2020 - 19:39 #3
Jeg har en samsungkonto og er logget ind på tv'et. Jeg kan hente alle andre apps som netflix, viaplay mm. men bare ikke dr.dk appen.
Avatar billede nopsen Ekspert
25. maj 2020 - 19:40 #4
har du søgt efter DRTV?
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2020 - 19:44 #5
Det vil ikke være tilgængeligt. Kun fra Chrome browser og iPad/iPhone/Android.
Avatar billede nopsen Ekspert
25. maj 2020 - 19:46 #6
nej Jørgen B
jeg og alle jeg kender med et samsung tv har brugt appen længe.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2020 - 19:47 #7
Måske kun i form som DirectTV/Screen Mirroring/Cast/ mv. eller sende skærm til tv fra iPad/iPhone/Android.
Avatar billede nopsen Ekspert
25. maj 2020 - 19:48 #8
#5
det er kun LG tv som stadig ikke har appen, det er muligvis det du forveksler det med.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2020 - 19:49 #9
Kender, kender ikke. Se selv på deres hjemmeside hvad der understøttes,, og har været meget lidt siden 4-5 år tilbage, at det ikke længere understøttes:

https://dr.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1797/

Avatar billede nopsen Ekspert
25. maj 2020 - 19:55 #10
#9
læs nu hvad jeg skriver, jeg har den selv og alle jeg kender der har samsung tv bruger den.
det du henviser til, gælder kun for HbbTV, som er beregnet til hvis man bruger stueantenne.
læs selv øverste linie i dit link:
hvis du havde ret, hvorfor virker det så hos mig?
jeg bruger appen hver dag!
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2020 - 19:57 #11
Netop, det understøttes ikke længere til smart tv!
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2020 - 19:58 #12
Der er forskel på den du har og den "nye" hun spørger om!
Avatar billede nopsen Ekspert
25. maj 2020 - 20:03 #13
#12
når dit tv er nyere (2018) og du er tilsluttet wifi, er appen tilgængelig under apps, hvor jeg selv har hentet den, og det skal den også være på hendes tv når det er nyt.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2020 - 20:06 #14
Hvorfor findes det så ikke? Hmmm... helt paf, at man ikke forstår dette? Vil absolut være ret, når man forkert?
Avatar billede nopsen Ekspert
25. maj 2020 - 20:19 #15
Maja, hvilken model er dit samsung?
Avatar billede pezz Novice
25. maj 2020 - 23:21 #16
Maja, et bud kunne være at dit tv er stillet til at bruge det amerikanske Samsung "app store". Der kan man nemlig ikke finde diverse danske apps. Har selv kørt med den amerikanske, da Emby ikke fandtes på det europæiske store.

Der er forskellige måder at ændre dette afh. af din model, men nemt at finde via Google. Er typisk nogle tastekombinationer på fjernbetjeningen under opsætningen, for at tvinge landevalget for app store igennem. Søg fx. på "Samsung {modelnr} change store country".

Et andet bud er at du ikke har accepteret alle Samsung's lorte-aftaler på din Samsung konto.
Avatar billede Maja Praktikant
27. maj 2020 - 09:05 #17
@nopsen, det er version Samsung 8 series TU8500 (43")

Som jeg også kan læse mig frem til så kan man ikke få DRTV appen på de helt nye tv fra Samsung, hvilket er ret øv.

Jeg vil dog lige, som det sidste undersøge det du siger @pezz med "amerikanske Samsung"

Tak for jeres råd alle sammen.
Avatar billede nopsen Ekspert
27. maj 2020 - 16:21 #18
#17
nej du kan netop kun få appen på nyere tv, altså modeller fra 2018 og frem, og det er også det de skriver, så det skal virke som det gør på mit tv som er fra 2019.
Avatar billede Peter Praktikant
02. juni 2020 - 22:30 #19
Hej Maja, jeg står desværre også i samme problem :( Mit tv er også Samsung fra 2020, kan dog stadig finde feks TV2 play, så stadig danske. Håber der kommer en løsning.
Avatar billede nopsen Ekspert
02. juni 2020 - 22:51 #20
når i går ind på en af dr's kanaler, kommer der et rødt ikon frem i nederste hjørne, det betyder at sku kunne starte hbbtv versionen af appen ved at trykke på den røde knap på remoten.
Avatar billede Peter Praktikant
03. juni 2020 - 16:33 #21
Jeg har bare ikke tv signal i min lejlighed desværre :( Den siger heller ikke noget om lande eller regioner i indstillinger
Avatar billede Sofo Praktikant
07. marts 2021 - 16:30 #22
Gammel tråd men jeg prøver alligevel.

På mit nyindkøbte Samsung Q80T tv indkøbt dec 2020, kan DRTV ikke installeres, kun afspilles.
Ret irriterende da det gir noget ekstra navigation for at komme ind.
Mener ikke jeg har oplevet noget lignende med andre apps på tv'et.