Avatar billede brianbee Juniormester
26. maj 2020 - 10:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ingen kontakt til trådløs printer

Hej

Håber der er en som han hjælpe mig lidt på forhånd :-)
Jeg skal ned til en kammerat og hjælpe ham med en trådløs printer.
Det er en HP printer - hvilken model ved jeg ikke helt, men den er rimelig ny.
Og der skal printes fra en laptop

Han kan godt installere printeren, og udskrive en testside fra den.

Men når han så forsøger at printe et dokument ud, siger den at den er off line?

Nogen som kan hjælpe :-)

vh
brianbee
Avatar billede thomas_bk Ekspert
26. maj 2020 - 10:41 #1
Kan han altid printe en testside uden problemer?
Underforstået at det eksempelvis gøres lige efter at et andet dokument ikke vil printe.
Avatar billede brianbee Juniormester
26. maj 2020 - 10:45 #2
Det ved jeg desværre ikke, men hvis det er tilfældet, hvad kan så evt løse problemet ?
Ved godt at det er et temmelig håbløst indlæg, jeg kommer med her på forhånd :-)

VH
brianbee
Avatar billede thomas_bk Ekspert
26. maj 2020 - 10:52 #3
Måske dette
https://support.microsoft.com/en-us/help/4027988/windows-10-change-a-printers-status-from-offline-to-online

Det er også muligt der er nogle gode råd i printerens manual.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
26. maj 2020 - 10:53 #4
Avatar billede brianbee Juniormester
26. maj 2020 - 10:57 #5
Mange tak

Så ved jeg jo lidt omkring, hvad jeg kan prøve når jeg kommer derned :-)

vh
brianbee
Avatar billede Rune1983 Ekspert
26. maj 2020 - 13:37 #6
Trådløs printer har også drillet mig en del. PT har jeg selv fundet følgende løsning, som i dag stadig fungere.

Issue. Printer er installeret men kan ikke udskrive.
I mit tilfælde var årsagen at printeren har været genstartet og fået en anden IP adresse end den som den havde da jeg installerede printeren på PCen. Derved kunne der ikke printes.
For at kontrollere om det skulle være samme issue du har her. Kontroller så IP på PC for den printer som er installeret.
Gå manuelt til din printer og tryk på vis Netværks status. Sammenhold IP adresserne. Er de ens.
Hvis de er forskellige har du fundet fejlen i mine øjne.
Løs den ved at logge ind på DHCP server på netværket og reserver printerens nyligt givet IP adresse.
Fjern så printeren på din PC og installer den igen.
Hermed skifter printeren ikke IP adresse og du kan "ALTID" udskrive uden connection problemer.
Avatar billede milter Ekspert
26. maj 2020 - 19:48 #7
"Printer is offline" behøver ikke have noget med kablet eller trådløs forbindelse at gøre.  Min egen Canon iX6850 med kabelforbindelse gør det regelmæssigt, og jeg har forsøgt alle de forslag, der findes i linket herunder plus et par flere:

https://www.internet-ink.com/blog/Printing/2018/09/07-printer-is-offline-how-to-get-your-printer-back-online

Det virker måske til de næste to eller tre udskrivninger, men så er fejlen der igen ved tredje eller fjerde udskrivning. Jeg har lært at leve med det, og at jeg ofte lige skal bruge 30 sekunder ekstra på at få den online :-)
Avatar billede mort1 Ekspert
27. maj 2020 - 12:39 #8
#7 Du er en tålmodig mand milter, jeg ville for længst have fået lange hår i ørerne, hvis det havde været min Canon TS8050  ;-)
Avatar billede milter Ekspert
27. maj 2020 - 21:28 #9
#8.
Jeg har allerede lange hår i ørerne, som skal fjernes regelmæssigt :-)

Jeg kendte en gang et tysk par, og hun fortalte mig, at det for hende så ud som om, at de hår, der plejede at vokse på hendes mands hoved, nu var begyndt vokse ud af hans næsebor og ører :-)
Avatar billede brianbee Juniormester
01. juni 2020 - 14:12 #10
Hejsa
Mange tak for de forskellige indlæg :)

Jeg fik installeret printeren, og fik den til at skrive ud - alle var glade :)

Prøvede så lige at genstarte pc'en for at checke at det hele virkede.
Det gjorde det (naturligvis) ikke....

Tror jeg kom frem til at de "stjæler hinandens ip-adresser" eller noget i den stil.

Hvis jeg sendte et dokument til printeren og fik det udskrevet gik pc'en offline.
Jeg skulle så tilkoble den til nettet (routeren) igen manuelt af en eller anden grund.
Fandt aldrig ud af hvordan jeg kunne se printerens ip-adresse

Heldigvis kom der vist nok en redning i form af en ung mand/dreng som ville se på det lidt senere ... :)

Kan lige nævne at det var en HP printer. Ved ikke om de måske er lidt mere "avancerede" for os almindelige dødelige end andre.

Men jeg gjorde hvad jeg kunne - og tak for hjælpen :)

vh
brianbee